• Lodjuret

    Vilka ska få tackkort?

    Vi sitter just nu och fixar med tackkorten och det visade sig vara svårare än allt annat med bröllopet :)

    På vårt bröllop hade vi släkt och vänner på vigsel och middag och de ska naturligtvis få tackkort.

    Sedan kom ett 30-tal från en förening där jag är aktiv. Vissa hade med sig en present, andra inte, vissa från föreningen kom inte men hade varit med på en insamling till en present. Hur gör man med alla dessa? Vi har i medlemstidningen satt in ett kort och några rader där vi tackar för uppvaktningen.

    Ska alla dessa även ha ett eget tackkort?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-08 18:46
    De från föreningen kom på vigsel och brudskål

  • Svar på tråden Vilka ska få tackkort?
  • Sara 120707

    Vi skickade tackkort till alla som på något vis uppvaktade oss eller hjälpte till på bröllopsdagen, även till restaurangen och tårtbagaren

  • FrökenMäkelä

    Om ni redan har tackat i Medlemstidingen tycker jag det räcker. Kanske ev. att skicka till dem som hade ytterligare gåva med sig till er.

  • daniiel

    Vi valde att, precis som Sara, skicka till alla som på något sätt uppvaktat oss. Ja, mer än att skriva grattis på FB ;) Vi skickade till dom som kom på vigseln, som var med på middagen, som vi fick presenter av (vissa var inte med på middagen) och även dom som vi fick låna bilen av.

    Hotellet där vi hade middagen, fotografen, solisten och konditoriet som bakade tårtan fick dock inget, vi betalade ju faktiskt för oss och det räcker. Jag skickar ju inte tackkort till frisören efter jag klippt mig eller till kiosken när jag handlat godis.

    Jag hade nog valt att skicka ett tackkort till var och en av de från föreningen som på något sätt var med och uppvaktade er :)


  • Lodjuret

    Tack för åsikterna! Det verkar som att vi har många kort kvar att göra :)

  • Lodjuret

    Vi har beställt korten från ett tryckeri men sedan ska det sättas i kort och band på framsidan så att de blir lika inbjudningarna och vigselprogrammen. Tar inte så lång tid faktiskt. Jag har gjort 62 st nu så det är bara att börja med adresser och frimärken och sedan är det klart men tack för tipset

Svar på tråden Vilka ska få tackkort?