• Fremm
    Äldre 8 Nov 14:55
    2330 visningar
    3 svar
    3
    2330

    Tips på vad man kan ge till de som ställer upp för oss gratis på vårt bröllop...

    Hej på er,

    Har börjat fundera på vad vi ska ge till de som ställer upp på vårt bröllop. Skulle vara roligt med något personligt, pyssligt/hemma gjort eller går det så klart oxå bra med något köpt...

    Vi har många som ställer upp för oss och skulle vilja tacka dem med en liten gåva under bröllopsfesten, det svåra är bara att veta vilka man ska tacka särskilt då många ställer upp på olika sätt...

    Våra värdpar tillika toastpar
    Min syster som håller i musiken
    Min bror som gör det tekniska

    Våra fotografer som visserligen tar lite betalt men väldigt bra kompispris
    En väninna som gör tårtan och som ska ge oss den i bröllopspresent, vi betalar endast ingredienser
    En annan väninna som ska göra ett personligt tårtbrudpar åt oss (vet ej om hon tar betalt eller vill ge oss den som gåva än...)

    Mina morbröder som ställer upp med att filma

    Ja vilka ska man ta fram och tacka särskilt genom att ge en gåva och vad kan man ge?

    Några idéer? Skulle jag tacksamt ta emot! :)


  • Svar på tråden Tips på vad man kan ge till de som ställer upp för oss gratis på vårt bröllop...
  • Äldre 8 Nov 15:13
    #1

    Ett stort och äkta "tack"? Kanske en blombukett också. Mer än så tycker jag egentligen inte att det behövs. Speciellt inte till dom som faktiskt tar lite betalt också. Övriga kanske ni kan tacka genom att bjuda hem dom på middag?

    Jag hade nog inte valt att ge dom det under bröllopsfesten heller, utan hellre någon dag efteråt.

    Vi tackade visserligen våra tärnor, marskalker, toastpar och föräldrar, samt övriga gäster för att dom ville komma, på sista sidan i festhäftet (även muntligt, flera gånger), men att börja ha "presentutdelning" bland dom gästerna som ställt upp mest för er kan nog bli lite konstigt.


  • Akjson
    Äldre 29 Jan 11:13
    #2

    Jag vill oxå ha tips. Jag vill ge ett stort tack men även något mer. När jag var toastmadame på ett bröllop så fick jag ett halsband, köpt av barncancerfonden. Kändes jättefint att få. Nu när jag ska gifta mej vill jag hitta presenter som betyder något till dom mina som ställer upp och hjälper....Däremot kommer vi givetvis inte att ge presenterna under bröllopsklänningen utan dom vill jag ge privat tillsammans med ett tack...

  • Eleven­Seven
    Äldre 29 Jan 20:26
    #3

    Vi tackade värdparet genom att bjuda på en överraskningsutflykt en tid efter bröllopet. De var de som lagt ner mest tid tyckte vi. Sen så fick brudtärnan ett arband med hennes namn och datumet ingraverat och best man fick en plunta med namna och datum ingraverat. Våra familjer hjälpte till med mkt praktiskt men vi gav inget speciellt utan tackade dem och bjöd på mat dagarna före och efter bröllopet.

Svar på tråden Tips på vad man kan ge till de som ställer upp för oss gratis på vårt bröllop...