• Äldre 7 Nov 20:02
    3595 visningar
    4 svar
    4
    3595

    Röda detaljer på drudklänning, vit-rosa bukett?

    Drömklänningen har röda broderier, dröm buketten är vit-orange-rosa.
    Miss eller match?




  • Svar på tråden Röda detaljer på drudklänning, vit-rosa bukett?
  • Äldre 7 Nov 23:43
    #1

    Jag tycker det funkar bra tillsammans :) Jag vet att många tycker att rött och rosa inte passar ihop, men jag är av en annan åsikt och tycker det för det mesta är väldigt fint tillsammans.


  • maxmam­ma
    Äldre 8 Nov 00:19
    #2

    jag kommer att ha en vit och rödklänning o min bukett kommer innehålla vita o röda rosor och lite grönt.

    men som daniiel säger så passar rosa o rött visst ihop 

    lycka till med det stundande bröllopet  

  • Äldre 8 Nov 06:38
    #3

    Och jag tillhör den andra skaran som inte alls tycker att rött och rosa passar bra ihop och att det skär sig något fruktansvärt. Så jag hade valt andra färger i min brudbukett. Men du gör ju som du vill.

  • Äldre 8 Nov 16:39
    #4

    Om grundtonen är samm och färgerna sedan bara blir olikanyanser av från början samm aton, kan det inte skära sig. Dvs, om man utifrån en viss röd ton blandrar i vitt tills man får rosa, så kommer de två nyanserna bredvid varandra att stämma.

    Förenklat sett, så blir genomförandet så, att har du en kall röd ton i broderierna (alltså en som går åt det blå hållet, ska du följa upp med kall rosa och vitt, medan om det röda är varmt (typ tomterött, ferarrirött) så ska du välja de varmare rosa toch aprikos tonerna för att det ska gå ihop.

    På dina bilder ser bukett ett uta att gå i kalla nyanser, medan tvåan har varmare.
    De här detaljerna ska en bra florist kunna hjälpa dig att se och välja.
    Broderierna syns så smått på bilden, så det är svårt att avgöra så här via datorn hur de röda nyanserna i klänningen egentligen ser ut. Men det finns absolut rosa nyanser att kombinera med röda-det är bara frågan om vilka.


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden Röda detaljer på drudklänning, vit-rosa bukett?