• Tin

Vintage klänning Stockholm

Jag är på jakt efter en vintage klänning med spets. Gärna med 3/4 ärmar och som slutar vid knäna. Finns det någon där ute med tips på butiker man bör besöka i jakt på detta? Tack från en desperat!

• Svar på tråden Vintage klänning Stockholm
  • LinneaR

Har du gått runt i alla vintagebutiker? Jag kan inte säga någon som kanske kommer ha just en sådan klänning du vill ha, men bor du i Stockholm har du i alla fall ett bra utbud. Det är bara till att leta runt, jag hittade min spets-bröllpsklänning (låter som din bekrivning) från 60-talet i en välgörenhetsbutik i Gbg för 125 kr. Så värt att leta i sådana butiker med. Jag har själv ägt en vintagebutik i Gbg och varit med på vintagemässor i Stockholm...vet att det kommer en mässa i december (i Sthlm) t.ex. Annars har ju Hornsgatan flera bra butiker, men även Bondegatan är väl lite av ett secondhand-stråk (Lisa Larsson t.ex). Bor själv inte i Stockholm så har inte jättekoll, men vet att det finns betydligt fler roliga vintagebutiker än Gbg i alla fall:)

Lycka till!!

• GabriellaIvarsson

elsa.elle.se/ har ett förråd av vintageklänningar som hon hyr ut. Hör med henne kanske?

• Tin

Tack för era tips! Får avsätta några dagar till att länsa alla möjliga tänkbara butiker :D

• Tin

Blir mer och mer förtjust i vintage stilen men har inte riktigt hunnit bli bra på var man ska leta!

• Oakley

Har precis samma bekymmer som dig och tar tacksamt emot tips. :)

Svar på tråden Vintage klänning Stockholm