• lillasofie

Hjälp med klänning!

Jag har beställt en klänning från Kina som överlag är jättefin, men det är inte snörning som jag fick för mig att det skulle vara. Klänningen finns inte kvar och det står inget om det i beställningen, så jag vet tyvärr inte hur det var.

Frågan är då, kan man byta ut dragkedjan mot snörning? Jag tycker det var snyggare och tänkte att det kommer bli lättare att få den att sitta perfekt.

Sen är den golvlång, vilket den skulle vara, men jag tycker den känns för kort! Hur lång ska en golvlång klänning egentligen vara? Den här slutar ca 5 centimeter ovanför golvet med skor på. Är det i så fall något en sömmerska kan fixa till och förlänga?

• Svar på tråden Hjälp med klänning!
  • daniiel

Det borde gå bra att byta till snörning och det kan finnas någon cm tillgodo, så det går att lägga ner klänningen. Ta den till en sömmerska, så får du nog bra hjälp :) Min klänning var ca 3cm ovanför golvet och det var lagom tycker jag, skönt att inte behöva oroa sig över att trampa på den :) Har du underkjol eller kommer du ha underkjol? Klänningen lyfts ju lite av en sån och kan bli kortare då.

• lillasofie

Det är massor med tyll så jag tror inte det behövs nån underkjol, eller vad tror du? Du är ju expert har jag förstått Den är tajt upptill och sen ballerinastuk med massa tyll, så den står ut en hel del redan.

• lillasofie

Inte än, ska försöka ta en bild imorrn så får du gärna titta och säga vad du tycker!

Nu måste jag dock sova eftersom barnen kanske vaknar snart

Svar på tråden Hjälp med klänning!