• Äldre 5 Nov 09:21
    3930 visningar
    11 svar
    11
    3930

    Måste brudklänningen vara vit?

    Diskutera brudklänningens färg här!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Måste brudklänningen vara vit?
  • mariat­h
    Äldre 5 Nov 10:04
    #1

    Varför skulle den måsta vara vit för? Jag kommer inte att ha en vit klänning. Däremot kommer min tärna och näbbar att ha vita klänningar, bara för att "alltid retar det nån" Cool

    Allt beror väl på hur formellt bröllop man vill ha. Det "hör väl till" att bruden "ska ha" vit klänning. Jag hade vit klänning när jag gifte mig första gången.  Men inte denna gång inte!

  • Aniara­4
    Äldre 5 Nov 10:11
    #2

    Min eller andras?

    Själv ville jag absolut ha en vit klänning, men vad andra vill ha på sig när de gifter sig rör mig inte i ryggen.

  • PiaB
    Äldre 5 Nov 10:30
    #3

    Jag kommer inte att ha en vit klänning, däremot tycker jag det är väldigt fint och romantiskt med vitklädda brudar. Dock trivs jag inte i vitt så då gifter jag mig inte i det


  • Äldre 5 Nov 13:39
    #4

    Jag håller med Aniara4.

    Jag valde att sy en vit klänning (med gröna dekorationsband förvisso). Egentligen hade jag tänkt mig att ha färg eftersom det hade varit mest korrekt enligt vårt tema.
    Men när vi började tänka efter lite så bestämde vi oss för att ha mer traditionella färger på kläderna bara för att göra det lite lättare för våra gäster.
    Så att det alltså skulle synas tydligt vilka som var brudparet trots medeltidstemat.
    Men som sagt, det hade egentligen varit mer tidsmässigt korrekt om jag haft en grön sammetsklänning exempelvis, eller blå brokad... Och jag tycker egentligen mer om färg än vitt... 

  • maxmam­ma
    Äldre 5 Nov 13:46
    #5

    min brudklänning jag ska ha på mig är vit och röd, tärnans klänning är helt vit och  dottern som är en av brudnäbbarna ska ha en vit och röd klänning som påminner om min o den yngsta sonen som oxå ska vara näbb ska ha en grå byxa och vit skjorta och grå kardigan med röd slips till.

  • Äldre 5 Nov 14:18
    #6

    För egen del finns inget annat alternativ än en vit klänning. Men har sett bilder på brudar i färgade klänningar och tyckt att de varit jättefina.

  • MoN
    Äldre 5 Nov 16:08
    #7

    tycker inte att en brudklänning måste vara vit!
    var på ett bröllop där bruden hade en fin ljuslila klänning och på ett så hade bruden en svart med silver ditaljer på sin kläning och dom var lika vackra som en brud i en vit klänning!

    men för min egen del så vill jag ha en vit brudklänning och slöjaFlört 

  • Äldre 5 Nov 19:57
    #8

    Smaken är som baken, men jag tycker vitt är en tråkig färg och jag känner mig så blek i det, särskilt sådär på vårkanten efter en lång mörk vinter. Glad Jag kommer se mig om efter en klänning med lite färg, kanske ljuslila/grön/blå eller kanske champagne eller beige. Det finns många vackra brudar som klär i vitt, men jag känner mig mer bekväm i andra färger så får det nog bli så.

  • Äldre 7 Nov 12:27
    #9

    Jag tycker absolut inte att en brudklänning måste vara vit. Jag tycker inte ens att en brud måste ha en klänning. Huvudsaken är att man själv känner sig bekväm och fin på sin bröllopsdag, vad man än må vara klädd i. Sedan är det väl kanske inte så passande att gifta sig i tex bikini i kyrkan, men det är en annan sak.

    Det skulle vara intressant att höra från någon som röstat "Ja". Menar ni att ni tycker att er brudklänning måste vara vit eller att alla brudklänningar överlag måste vara vita? Varför?


  • Äldre 7 Nov 13:47
    #10

    Klänningen behöver inte vara vit.

    Man behöver inte ha klänning.

  • Äldre 7 Nov 14:04
    #11

    Jag röstade ja, och som jag har skrivit ovan tycker jag att MIN klänning måste vara vit. Vad andra har spelar mig ingen roll.

Svar på tråden Måste brudklänningen vara vit?