• Andblo
    Äldre 4 Nov 08:09
    3740 visningar
    6 svar
    6
    3740

    Hur mycket kostar catering i Stockholm?

    Jag försöker skapa någon form av budget till vårt bröllop som går av stapeln under 2014. Vi vill helst hitta en lokal dit vi kan ta catering, antingen två- eller tre-rätters. Jag kan dock inte hitta någon information om ca-pris. Alla vill att man ska kontakta dom för prisförslag, men eftersom vi inte ens har datum ännu känns det lite konstigt att ringa. Så - har ni haft/bokat catering i sthlms-området? Vad har ni fått för pris? Vad ingick och kan ni rekomendera den firman? Tack för hjälpen!

  • Svar på tråden Hur mycket kostar catering i Stockholm?
  • Äldre 4 Nov 08:53
    #1
    http://www.annorlunda.se/ Annorkunda Catering är ju ett ganska etablerat företag, har använt dom 3 ggr för olika festtillfällen, dock aldrig till bröllop. Priser finns på hemsidan, likaså vilka lokaler dom har. 
    Maten har i alla fall varit kanon!
    Lycka till! 
  • Aniara­4
    Äldre 4 Nov 09:41
    #2

    Vi har flera gånger använt couscouscatering.se och tyckt att det varit bra och prisvärt. En enda gång blev det strul, inte pga dem utan budet som skulle köra ut maten och glömde/snodde en av rätterna, då fixade de fram annan mat så snabbt det bara gick och strök sen hela fakturan!

    De har också priser på hemsidan.

  • Aniara­4
    Äldre 4 Nov 09:44
    #3

    Korrigering: alla rätter har visst inte exakta priser, bufféerna har det men à la carte-rätterna står "från x per person" så det är lite svårare att veta då.

  • Andblo
    Äldre 4 Nov 11:43
    #4

    Tack för era svar! Jag har aldrig använt mug av catering, så nu kanske jag ställer en dum fråga. Vi har hittat en lokal som vi vill vara i, kan man få maten dit eller sammarbetar bara med de lokaler som står listade på sidorna? Skäms nästan lite över frågan...

  • Aniara­4
    Äldre 4 Nov 11:51
    #5

    De kan leverera vart som helst, det är ju det som är grundtanken med catering!

    (De enda dumma frågorna är de som aldrig blir ställa fast man hade behövt svaret.)

  • Andblo
    Äldre 4 Nov 12:01
    #6

    Tack för det :). Det var det jag trodde, men jag blev lite osäker :). Känner mig tyvärr inte så jättemycket klokare gällande budgeten, men det löser sig nog ;)

Svar på tråden Hur mycket kostar catering i Stockholm?