• Fjärilen

    Varför blir det så dyrt?

    Det kanske ingår extra dukning och pyntning eller extra personal.
    Allra bäst är väl att fråga restaurangen rakt ut varför det skiljer sig så mycket?

  • Fjärilen
    tisa skrev 2012-11-06 08:40:16 följande:

    Fast det är inte felräknat. Två glas vin = 120 kr. Totalt 585 kr. Tårta var inte inräknat, det skulle vi få ordna själva, dock använda restaurangens porslin, ej heller avec. Kaffe vet jag inte. Det var just det jag specificerade som hon specificerade på sista stället som ingår: två glas vin, förrätt, varmrätt, efterätt! Om avec, välkomstdryck och tårta hade ingått hade jag tyckt det var lite mer värt, men det skulle tillkomma. De restauranger jag pratat med fixar oftast inte tårta.. Om vi skall ha allt det också så blir det ju över tusenlappen.. Och då ryker bröllopsresan.. Och vi vill ju ha tårta och välkomstdryck och trerätters och tre glas vin, och helst under eller max 1000 kr. Verkar inte vara möjligt.


    Tack för alla svar! Har fått en bra bild nu, det lutar åt att hyra bygdegården istället, skall titta på det och se om vi kan få till det på det sättet. Blir ju en hel del mer jobb, men man betalar ju mer på restaurang för att slippa allt jobb. Nu är det bara ett halvår kvar dock så det börjar bli stressigt att bestämma något, som tur är har jag pratat med en lokal som är ledig.


    Och passionsblomman, väldigt bra förklaring från floristens sida!  


    Har du kollat på ställen som bara inriktar sig på fester och inte enskilda restauranger?
    Typ som Varmbadhuset eller Villa Odinslund
    www.villaodinslund.se/mat-a-dryck/broellopsmeny.html

    Om du vill hyra lokal och sedan fixa maten själv så finns två fina lokaler i göteborg.
    Askims samlings Lokal som är himla billig eller Överås
    http://www.overas.nu/overas-erbjuder/?c=fest-och-broellop

    Gillar du skärgården så finns ett fint ställe:
    expirationdate.se/utsoktmat/files/st_mosskullen.pdf

    Annars har du här en lista med olika lokaler i göteborg:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-1/m2868279.html
Svar på tråden Varför blir det så dyrt?