• Fremm

    Hjälp med festprogram till barnen

    Hej,

    För ett tag sen så hittade jag en tråd där någon lagt in bilder på deras festprogram som var speciellt för barnen. Tyckte det va jättegulligt och sött, det va liten tidstablå om vad som kommer hända ur deras synvinkel och lite annat kul och pyssligt... nu när jag ska sätta mig och fixa programmen hittar jag inte till tråden?

    Skulle bli jättetacksam om ni ville hjälpa mig med roliga saker att ha i barnens festprogram, lite pyssel, knep och knåp men oxå lite samma innehåll som i de vuxnas fast skrivet lite roligare för barnen om ni förstår?

    Länkar, bilder och skrivna inlägg tar jag tacksamt emot!
    Om ni vet vilken tråd och vilka bilder jag menar så länka gärna till den oxå!

    Däremot vill jag inte att tråden ska bli en mail-tråd som så många festprogram så inga mailadresser i denna tråd tack! :)

    Hoppas nu på många svar!!

    Tack på förhand!


  • Svar på tråden Hjälp med festprogram till barnen
  • SaraJoakim

    De skulle jag med vilja komma över, hoppas någon vet vart du sett det! :)

  • Chicita

    Jag minns tråden du pratar om men jag skrev inte i den själv så jag har den inte sparad bland favoriterna.

    Men kanske något åt det här hållet när det gäller själva "körschemat" från barnens perspektiv

    Kl: __:__ Alla får ett glas saft och så säger man Skål samtidigt
    Kl: __:__ Nu letar vi reda på vår plats som vi ska sitta på när vi äter
    Kl: __:__ Mat - äntligen!
    Kl: __:__ Några pratar högt och säger roliga saker om brudparet och alla skrattar
    Kl: __:__ TÅRTA!!! 
    Kl: __:__ Nu får vi springa runt och leka 

  • Fremm

    Tack snälla för era tips, kommer väl till pass...

    Chicita, precis då vet du vilken jag menar... om du snubblar över tråden så hojta gärna... hade så gärna velat hitta dit...

    Precis så som du staplat upp med klockslag har jag tänkt mig, jättebra idéer som jag får fila på lite...

    Tar mer än gärna emot fler tips på roliga bröllopsrelaterade pysselhäften för barnen...


  • MissBroccoli

    Vi gjorde målarböcker som såg ut precis sim festprogrammen.


    Sökte på google och hittade flera sidor med bilder man kunde ladda ner. Sen la jag in dem i ett worddokument och kopierade upp så att de blev dubbelsidiga. Vi köpte färgpennor och delade upp i glas som föräldrarna fick hämta. Så här såg de ut (gästboken är visst med på bilden också)



    www.coloringpages.se/  är en av sidorna jag var inne på.
  • SaraJoakim

    Vad roligt MissBroccoli! Jag har också tänkt att göra något sånt, vad bra det blev :))

  • SaraJoakim

    Vi har inte så många barn på vårt bröllop och jag känner dem ganska väl, så jag kommer göra varje barns bok lite individuell. Lägga in en bild här och där på dem, ha olika svårighetsgrad på knåpet för de yngre och äldre etc. 

    - fylla i bilder
    - prick-till-prick
    - labyrinter
    - korsord
    - sagosnutt
    - ett ark med klistermärken

    det är ju bara fantasin som sätter stop

    utöver bords-pysslet ska vi försöka ha en "barn-hörna". Vi har ganska stor lokal och eventuellt tillgång till ett litet rum bakom scenen, så vi ska isf försöka ställa dit en TV med ett par filmer, ett TV-spel och godis, chips, dricka etc så att dom kan ha lite chill "back-stage". Annars skärmar vi nog av en annan del av lokalen. Det skulle va tråkigt för de små om dom inte hade mer alternativ än vuxen festen så att säga (även om det är en vuxenfest, det behöver ingen påpeka. Vi har vart med under barnens uppväxt och lek och bus ingår när vi ses, en hörna är det minsta jag kan hitta på för att dom ska komma ihåg att det visst kan vara kul att följa med på "familjemiddagar" då alla barn inte förstår vad bröllop är än.).

Svar på tråden Hjälp med festprogram till barnen