• Monja

Gör ni era inbjudningskort själva?

Har ni inför ert bröllop köpt inbjudningskort eller har ni varit lite pyssliga och gjort inbjudningskorten själva? Jag funderar på att lägga ner lite tid och göra dem själv då jag även gillar att pyssla lite och funderar på att ha färgtemat rosa/silver. Tips på företag som kan tryck upp lite text så man iaf slipper skriva all i inbjudningskorten? :P

• Svar på tråden Gör ni era inbjudningskort själva?
  • daniiel

Jag gillar att pyssla och gör gärna kort och sånt själv, men vi beställde till bröllopet. Det var mkt annat som skulle fixas också och det som tillslut blev den avgörande faktorn var att det blev billigare att beställa färdiga samt att vi hittade ett som vi tyckte väldigt mkt om :)

Vi beställde från www.vistaprint.se och är väldigt nöjda.

• Gissi

Jag ska göra våta kort själv. Ska inom kort åka och köpa massa saker så jag kan börja med "Save the date" korten. Tycker det känns mer personligt att göra dom själv plus att jag tycker att det är kul. Texten som ska vara i korten tänkte jag skriva ut på jobbet och klippa så det blir fina kanter runt och sen klistra in i korten =) 

• aviman

Jag pysslade egna kort, men skrev också texten själv :) Lånade pappas skrivare och printade ut alla kort som behövdes :)

Alla kortens utsidor gjorde jag olika, och såhär såg kortens inlaga ut:

• Biographic

Jag gör de själv :)

• daniiel

Kan ju dela med mig av att våra såg ut såhär.

Tyvärr blev inte färgerna så bra när jag fotade med mobilen. På riktigt ser det mer ut som på bilden ovan, men klara och fina färger :)

• teddy

Vi gjorde våra inbjudningskort själva och blev jättenöjda! Vintertema i vitt silver o ceriserosa med rim rakt igenom :)

Framsidan:

Insidan:

Insidan när texten "vecklats ut":

• teddy

...Just de... de som e mörkat på framsidan är ett svartvitt foto på oss :)

• Pillan

Jag var på en mässa Och blev inspirerad så jag håller på att göra våra inbjudningar just nu :)

• AnnSofieS

Jag gör egna. Har köpt grön tapet och sen ska jag köpa lite på panduro och piffa till det lite.

• Chicita

Vi gjorde väldigt enkla inbjudningar, det var tänkt att se ut som en medeltida skrivelse på pergament eftersom vi hade medeltidstema.

Svar på tråden Gör ni era inbjudningskort själva?