Hur göra ett bröllop mindre uppstyrt?
Hej!
Är nybliven förlovad sedan några dagar tillbaka och vi planerar bröllop till nästa år någon gång.
Vi har dock lite olika syn på hur vi vill att själva bröllopet skall vara; jag vill gärna ha stort med mycket vänner, middag, dans och tal; han vill helst bara ha familjen (ca 10 pers). Han vill gärna ha vänner, men det blir då för många och han vill inte att det skall bli för många för att de då, enligt honom, blir för uppstyrt. Vi har varit på många bröllop och han ogillar verkligen att det skall vara så stelt och formellt med tal och att allt skall göras på ett speciellt sätt.
Jag behöver därför er hjälp att finna den gyllene medelvägen: hur skapar man ett bröllop som är med både familj och vänner (kanske runt 30-40 personer) och ändå inte blir uppstyrt. Det skall vara avslappnat utan "utstirrad"-känslan. Jag hade gärna varit utomhus, men vill ändå ha fin miljö när man väl skall sätta sig, t ex ett slott eller finare värdshus. Det bästa hade varit om alla kunde höra alla på något sätt under själva middagen, utan att ställa sig upp och hålla tal.
Hjälp mig hitta något som inte gör att han kryper ihop av obehag. :)