• Lina2126

Någon som gift sig i liknande klänning m spets? Bilder!!

Hej!

Vi ska gifta oss augusti 2013. Temat är vintage och färgerna vitt/champagne/gammelrosa. Jag är inne på att ha klänning med mycket spets men är såååå nyfiken att få se om nån här har haft någon liknande och kan lägga upp bild? Vill så gärna ser spetsklänningar live på "riktiga" personer, de ser fantastiska ut på bild.

Så - spetsklänning, bu eller bä?

Och - har du gift dig i en klänning med mycket spets? Snälla lägg upp bild och inspirera mig! =)

Tack!

• Svar på tråden Någon som gift sig i liknande klänning m spets? Bilder!!
  • Tokig

Jag använde aldrig mina spetsklänningar... men det finns bilder på när jag har de på mig här. Ja, jag vet det blir smygreklam för mina annonser. Men det är de ända bilder jag har just nu (orginalen är på den andra datorn)

http://www.blocket.se/jonkoping/Fin_spetsklanning_OANVAND_42762272.htm?ma=1

http://www.blocket.se/jonkoping/Underbar_spetsklanning__vintagekansla_OANVAND_42761914.htm?ma=1

Spets är helt fantastiskt... är så himla vackert... och än så länge ganska ovanligt. Hoppas du vågar spets och att du hittar din klänning!

• VictoriaE

Inte baste bilden kanske- men det har kommer att bli min klanning. Har ar den 2 storlekar for liten, da de inte hade en storre i butiken nar jag provade. Men tror nog det ska bli jattebra nar jag far ratt storlek =)

• Lina2126
    Tokig skrev 2012-10-28 17:02:46 följande:

Jag använde aldrig mina spetsklänningar... men det finns bilder på när jag har de på mig här. Ja, jag vet det blir smygreklam för mina annonser. Men det är de ända bilder jag har just nu (orginalen är på den andra datorn)

www.blocket.se/jonkoping/Fin_spetsklanning_OA...

www.blocket.se/jonkoping/Underbar_spetsklanni...

Spets är helt fantastiskt... är så himla vackert... och än så länge ganska ovanligt. Hoppas du vågar spets och att du hittar din klänning!

Fina! Den har jag tittat på (modellbilden alltså). Sydde du upp i Kina?
  • DagenD2012

Jag är oxå sugen på en klänning helt i spets, men är orolig att kvaliteten på spetsen ska se billig ut.
    Tokig, i den ena av dina annonser står det att den är Kinasydd och du verkar väldigt nöjd med kvaliteten på tygen.

Vilken Kinaklänningsleverantör har du använt?

Är oxå nyfiken på bilder på klänningar i helspets. Glad

• Tokig
    Lina2126 skrev 2012-10-28 17:16:49 följande:
    Fina! Den har jag tittat på (modellbilden alltså). Sydde du upp i Kina?
    Ja, den med sidenband i midjan är från Kina.
  • Tokig
    DagenD2012 skrev 2012-10-28 17:16:49 följande:
    Jag är oxå sugen på en klänning helt i spets, men är orolig att kvaliteten på spetsen ska se billig ut.
    Tokig, i den ena av dina annonser står det att den är Kinasydd och du verkar väldigt nöjd med kvaliteten på tygen.

Vilken Kinaklänningsleverantör har du använt?

Ja, jag är väldigt nöjd.

Men det var en resa. Jag tog kontakt med smallpigart som vidarebefodrade mitt mail till bruden (Johanna). Jag hade turen att Johanna tog sig tid att kontakta mig. Det visade sig att hon beställt den från en tjej här i Sverige som hade som en förmedlingstjänst för kinaklänningar (Hon skötte all kontakt med fabriken/sömmerskorna). Den svenska tjejen hade dock tyvärr lagt ner sin verksamhet. Men med hjälp av otaliuga timmar och detektivarbete så lyckades jag få tag i den svenska tjejen. Hon hade mycket riktigt lagt ner sin verksamhet Men HON var just då mammaledig och ville gärna hjälpa mig. Så hon började kämpa med att få tag i fabriken och just den sömmerska som sydde upp Johannas klänning.

Det tog ett gäng veckor innan vi fick napp men det visade sig att sömmerskan bytt jobb och numera arbetade på en annan fabrik där de sydde uppe mer märkesklänningar. Men på något sätt lyckades min svenska kontakt ändå få till så att hon sydde upp ett exemplar till av Johannas klänning. Eftersom mönster och allting redan var klart så var det inte ett allt för svårt uppdrag.

De hade naturligtvis inte exakt samma spets som de använde i Johannas klänning, men vi valde ut en fin spets och några månader senare kom min klänning med posten. Hela processen tog nästan ett år... men nu har jag den!

Den är underbar.

Klänningen utgår som sagt från en Jim Hjelm klänning (googla på Jim Hjelm i bildsök så kommer den upp, den har ett champagnefärgat band i midjan). Det har lagts till holkarmar och ryggen är stängd istället för V-ringad.

Jag kan inte hjälpa dig så jättemycket mer än så tyvärr. Vet inte exakt namnet på fabriken där sömmerskan arbetar.

Den andra klänningen budade jag hem från E-bay.

• Lina2126
    VictoriaE skrev 2012-10-28 17:14:46 följande:
    Inte baste bilden kanske- men det har kommer att bli min klanning. Har ar den 2 storlekar for liten, da de inte hade en storre i butiken nar jag provade. Men tror nog det ska bli jattebra nar jag far ratt storlek =)

Vad fin den var på dig!!!
Svar på tråden Någon som gift sig i liknande klänning m spets? Bilder!!