Ser klänningen platt ut vid höfterna?
Funderar på om jag behöver en annan underkjol...den jag har nu har en ring längst ned bara...
Samtidigt så vill jag inte att den blir för stor upptill, då jag har rätt liten överkropp
Funderar på om jag behöver en annan underkjol...den jag har nu har en ring längst ned bara...
Samtidigt så vill jag inte att den blir för stor upptill, då jag har rätt liten överkropp
Underkjolen ser inte ut att fylla ut nog under klänningen, nej. Går det ändra storleken på ringen? Och är den på max isåfall?
Jag skulle nog prövat att ställa vidden på max och eventuellt sytt dit ett extra lager tyll om det inte blir bättre. Förhoppningsvis så blir inte för mkt för längden på klänningen. Och ja, det skulle nog vara en idé att försöka få lite tyngd nertill på kjolen också, för att få ett bättre fall.
Har beställt en underkjol från ebay med tre ringar och tyll, får se om det blir bättre....ni bor inte i stockholm och kan titta på den live? ;)
Ahaa okej, ja det kan hända att den underkjolen blir bättre. Kanske att du kommer behöva plocka ur en av ringarna i den underkjolen dock. Tre ringar brukar man främst använda till klänningar av modellen "ball gown". Men det är ju bara att pröva och se :)
Om man lägger in blyband i fållen, kommer det att synas då?
finns det inte underkjolar med bara 2 ringar som skulle kunna fylla ut klänningen? tänkte att det kanske blev lite mer vidd på klänningen högre upp så den inte ser så platt ut?
min klänning jag ska ha är lite i samma stuk som din fast den går lite längre ner mot golvet.
den jag beställde den av rekomenderade 3 ringar just för att slippa få den platt vid höfterna.
Som sagt prova dig fram o funkar det inte med 3 ringar så ta bort en så det blir två, det kanske räcker för att få tillräckligt med volym vid höftregionen så man slipper det platta utseendet
berätta gärna o lägg in bild sen så vi får se hur det blev
Jag tror nog att underkjolen med 3 ringar kan ge bra med vidd, men att du eventuellt kommer behöva plocka ur den översta ringen ja. Det är ju inget mer med det dock, utan det är ju enkelt fixat :)