• Fiaa
    Äldre 25 Oct 08:52
    64177 visningar
    15 svar
    15
    64177

    Utebliven mens men inte gravid, någon annan?

    Slutade med piller för ett halv år sen ungefär och laddade då ner appen "P tracker" och mensen har varit regelbunden hela tiden, på sin höjd att den har kommit en dag tidigare. Nu idag är den 7 dagar sen! Tog ett gravtest i tisdags när den var 5 dagar sen med resultatet "icke gravid" .. Har tidigare mått ganska illa och haft halsbränna i 2-3 veckor, samt aptit som en demon! :) Har haft mensvärk i några dagar nu men inget händer.. :( Kan tillägga att jag inte är stressad eller något sånt.. Jo, tappar hår också så jag nästan tror att jag ska vakna upp flint någon dag! :) Någon som varit med om något liknande?

  • Svar på tråden Utebliven mens men inte gravid, någon annan?
  • Fröken­Mäkelä
    Äldre 25 Oct 10:02
    #1

    Av det du beskriver låter som du är gravid!
    Du kan vara låghormonare och då tar det ytterligare ett par veckor innan ett test kanske visar positivt. Eller så är du skengravid vilket kan förekomma ibland.

  • Fiaa
    Äldre 25 Oct 10:10
    #2

    Ja nått mysko är det.. Tänkte att jag skulle ta ett nytt test på lördag morgon om inget annat hänt.. Haha jo skengravid, har tänkt på det också men vette fan, så hårt har jag väl inte gått in för det här?! Visst att vi försöker att bli gravida men ändå.. :)

  • mariat­h
    Äldre 25 Oct 11:46
    #3
    Fiaa skrev 2012-10-25 10:10:33 följande:
    Ja nått mysko är det.. Tänkte att jag skulle ta ett nytt test på lördag morgon om inget annat hänt.. Haha jo skengravid, har tänkt på det också men vette fan, så hårt har jag väl inte gått in för det här?! Visst att vi försöker att bli gravida men ändå.. :)
    Hehe, mina graviditetstest visade alltid negativt. Men två tjejer har jag för det. så det är inte omöjligt att hormonnivåerna inte blivit tillräckligt höga i kroppen för dessa hemmatest. det var först när jag hade gått 3 veckor över beräknad mens som det visade utslag på sjukhusets testmaskin.
  • Tooie
    Äldre 25 Oct 12:28
    #4

    Låter absolut som om du är gravid... :) köp några nya test och pröva igen om några dagar och helst på morgonen.

  • Sofiii­z
    Äldre 25 Oct 12:30
    #5

    Det kan vara för tidigt att testa efter 5 dagar, vänta längre och testa igen. Eller gå till vårdcentralen för ett test.

  • Fiaa
    Äldre 25 Oct 13:22
    #6

    Ja jag ska göra ett nytt test och den här gången på morgonen som man kanske ska och inte efter jobbet :)

  • Fröken­Mäkelä
    Äldre 25 Oct 18:49
    #7
    Fiaa skrev 2012-10-25 13:22:56 följande:
    Ja jag ska göra ett nytt test och den här gången på morgonen som man kanske ska och inte efter jobbet :)
    Tidpunkten spelar inte så stor roll bara du inte dricker för mycket vätska timmarna innan testet. Och änvänd ett riktigt ordentligt test från Apoteket de är helt klart värda sina pengar än dessa billiga strip tester som finns att köpa på nätet.
  • Sofiii­z
    Äldre 25 Oct 20:22
    #8
    Fiaa skrev 2012-10-25 13:22:56 följande:
    Ja jag ska göra ett nytt test och den här gången på morgonen som man kanske ska och inte efter jobbet :)
    Enda anledningen till att man helst ska ta på morgonen är för att de finns mest hormoner i urinet om de "legat" i några timmar. Och de har de oftast när man sovit hela natten. De funkar ju lika bra om du inte kissat på hela dagen.
  • Fiaa
    Äldre 25 Oct 20:37
    #9

    okej, har köpt clear blue från apoteket :)

  • Fiaa
    Äldre 26 Oct 16:02
    #10

    8 dagar senare och jag börjar blöda, så då kom mensen. Det var väl själva fan :) skumt har det varit det här, har ju aldrig hänt tidigare... Hmmr... Kanske var det meningen det här, menar att då slipper jag ha mens när vi om två veckor åker till Miami på smekmånad :) man får helt enkelt se det positiva i det här :)

  • Sofiii­z
    Äldre 29 Oct 09:15
    #11
    Fiaa skrev 2012-10-26 16:02:10 följande:
    8 dagar senare och jag börjar blöda, så då kom mensen. Det var väl själva fan :) skumt har det varit det här, har ju aldrig hänt tidigare... Hmmr... Kanske var det meningen det här, menar att då slipper jag ha mens när vi om två veckor åker till Miami på smekmånad :) man får helt enkelt se det positiva i det här :)
    Den kan ju ändras pga av stress också.
  • Äldre 21 Dec 13:03
    #12

    Jag har varit med om liknande, och en kompis som jag berättade för (som själv är mycket insatt i barnalstrande och vars mamma är barnmorska) sa att det lät som att jag blivit gravid, men att det sedan lett till ett mycket tidigt missfall (eller resorbtion). Min mens är också mycket regelbunden annars men i det fallet var den en vecka sen.

  • Fiaa
    Äldre 14 Feb 03:05
    #13

    Emelie87: Ja har också funderat på det.. Sen kom en vanlig månad innan det hände igen ( 1 vecka sen).. Man blir som inte klok på kroppen att den ska hålla på så här men men..

  • Amandi­zzen
    Äldre 14 Feb 07:57
    #14

    Då håller vi tummarna för att det blir en bebis på er smekmånad!

  • Äldre 3 Jan 20:35
    #15

    Hej!!

    Jag har en undran, jag hade mens sista gången i slutet av november, och i december har jag bruna/röda flytningar även lite ljusrosa typ, spänningar vid revbenen,illamående och växtvärk i benen. Är alltid väldigt trött även om jag sovit som jag ska. Har inte fått min mens som jag skulle haft i slutet av december. Vad kan detta beror på? Mvh Linda


    Gravid?
Svar på tråden Utebliven mens men inte gravid, någon annan?