• Äldre 24 Oct 12:25
    11103 visningar
    45 svar
    45
    11103

    Wedding planner/bröllopsplanerar bok (visa din bok lr kom med tips)

    Själv är det långt kvar tills mitt bröllop (2014) men jag är så sugen på att skaffa en bok/pärm där jag kan skriva
    ner allt från gäst lista till att förvara viktiga papper.

    Jag funderar på att göra min själv då utbudet känns sjukt litet här i sverige.

    Men har ni gjort en??

    Eller bara komma med tips på vad en sån bok kan behöva innhålla?

    Just nu är jag väl mest inne på att det ska bli roligt att få pynta en framsida.
    Men även detta hade jag tänkt ha med.

    -kalender för 2013-2014, fylla två sidor så man mest bara kan skriva något litet eller markera datum.
    -olika kategorier, som kläder , mat mm

    Funderar även på att lägga till en kategori för hälsa, kanske även en mini kalender där, så jag kan
    pricka för alla dagar jag är ute och går. Kanske klista in o skriva lite uppmuntrande ord och så.

    KOM NU MED MASSA HÄRLIGA TIPS!
    Kanske du gjorde en men insåg i efterhand att du sakna något?

    Och ni som har en, vore super gulligt om ni vill lägga in bilder =)

  • Svar på tråden Wedding planner/bröllopsplanerar bok (visa din bok lr kom med tips)
  • BellaB­ella
    Äldre 13 May 20:26
    #21

    Haha! Samma här! Va knäppt eller hur! Jag har dock 10 av varje och nära till bokhandeln så nu kör vi! Måste bara säga igen att killen tyckte den blev jättefin! Skönt Solig
    Måste fixa ett register till den bara. Har du det i din än?

  • Äldre 13 May 20:38
    #22

    Hahaha aa visst är man löjlig igt =)

    Vad roligt att han gillade den =) Aa nee, min är ju liggande.. Vet inte om det går få tag på min..
    Det var därför jag köpte olika färger på papprena.. Tänkte att varje nyans kunde få vara en viss del om du förstår hur jag menar =)

  • Äldre 13 May 20:41
    #23

    Du får köpa till plastfickor med =) Kan va bra till saker du kanske inte vill limma fast men ändå ha det samlat =)

  • BellaB­ella
    Äldre 13 May 20:53
    #24

    Ja jag blev jätteglad när han såg den, han sa -åh va fin! Kan jag ha att pyssla med tyckte han mitt hjärta.
    Förstår, och tänkte samma, fast det fanns bara 10pack med dessa tjockare papper eller lösa så jag får sätta in flikar eller göra ett register.
    Men... vart ska man börja då??? hahaha

     

  • BellaB­ella
    Äldre 13 May 20:54
    #25
    MissTC skrev 2013-05-13 20:41:34 följande:
    Du får köpa till plastfickor med =) Kan va bra till saker du kanske inte vill limma fast men ändå ha det samlat =)
    Ja, det har jag nånstans och ska sätta in!
    Har du kommit nånvart? Tungan ute 
  • blivan­debrud
    Äldre 13 May 21:31
    #26

    Era är ju skitsnyggaa!! Tanken med min pärm var egentligen att kunna förvara papper och skriva planeringen någonstans. Men ville piffa upp den lite och inte bara ha en vanlig pärm.. Pärmen köpte jag för 29, guldpennan hade jag hemma, köpte vitt papper som skiftade i guld och fint band, båda för 24 kr. så de va en sjukt billig pärm :) Valde pärmen med röd rygg för att det är vårt färgtema (tror vi)!



     
  • Äldre 13 May 22:22
    #27
    BellaBella skrev 2013-05-13 20:54:48 följande:
     
    Ja, det har jag nånstans och ska sätta in!
    Har du kommit nånvart? Tungan ute
    Haha.. nu är jag super osäker, ska nog göra en ny fast i A4 storlek efter att ha sett era =)

    Om du är osäker så kan du försöka hitta någon sida med typ en boka av lista och skriva ut.. jag letar som en tok.
    Länkar om jag hittar någon bra =) Skulle vilja ha en som är från tolv månader typ =) Lr så kan du skriva ut en kalender för 2013 och 2014 så man kan pricka in dagar =)

    Lr förstöra lite tidningar o klippa ut bilder =)
  • Äldre 13 May 22:24
    #28
    blivandebrud skrev 2013-05-13 21:31:37 följande:
    Era är ju skitsnyggaa!! Tanken med min pärm var egentligen att kunna förvara papper och skriva planeringen någonstans. Men ville piffa upp den lite och inte bara ha en vanlig pärm.. Pärmen köpte jag för 29, guldpennan hade jag hemma, köpte vitt papper som skiftade i guld och fint band, båda för 24 kr. så de va en sjukt billig pärm :) Valde pärmen med röd rygg för att det är vårt färgtema (tror vi)!


    Åå nu vill jag med ha en A4 pärm haha...

    Har du tips på vad den ska innehålla? Om du vill får du gärna dela med av någon sida innefrån =)
  • BellaB­ella
    Äldre 14 May 09:38
    #29
    blivandebrud skrev 2013-05-13 21:31:37 följande:
    Era är ju skitsnyggaa!! Tanken med min pärm var egentligen att kunna förvara papper och skriva planeringen någonstans. Men ville piffa upp den lite och inte bara ha en vanlig pärm.. Pärmen köpte jag för 29, guldpennan hade jag hemma, köpte vitt papper som skiftade i guld och fint band, båda för 24 kr. så de va en sjukt billig pärm :) Valde pärmen med röd rygg för att det är vårt färgtema (tror vi)!
    TACK! {#emotions_dlg.flower}  Undrar också hur du har gjort innuti?
     
  • Äldre 14 May 11:54
    #30

    Haha nu har jag med vart och köpt en ny pärm, precis en sådan som du BellaBella..
    Och nu känns det mer rätt =) Så ska sätta mig och pyssla här med en gång =)

    Visar bilder senare idag =)

Svar på tråden Wedding planner/bröllopsplanerar bok (visa din bok lr kom med tips)