• Äldre 23 Oct 21:32
    5878 visningar
    23 svar
    23
    5878

    Vilket hade ni tagit?

    Jag och sambon ska gifta oss men vi vill inte ha något av våra efternamn Johansson & Magnusson Så vi har kollat lite i släkten och fått fram antingen Lord eller Edberg som vi kan ta Men vi kan inte bestämma oss. Vilket skulle du ta?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket hade ni tagit?
  • Äldre 23 Oct 21:57
    #1

    Rent spontant säger jag Lord, men jag tycker det helt beror på vad ni heter i förnamn, vilket som passar bäst ihop.

  • Äldre 23 Oct 22:00
    #2

    Vi heter Frida & Johan

  • Äldre 23 Oct 22:06
    #3

    Då tycker jag nog Edberg Det klingade lite bättre.

  • Fröken­Mäkelä
    Äldre 23 Oct 22:22
    #4
    lillasofie skrev 2012-10-23 22:06:06 följande:
    Då tycker jag nog Edberg Det klingade lite bättre.
    Kan inget annat än hålla med!
  • maxmam­ma
    Äldre 23 Oct 22:39
    #5

    väljer Edberg jag oxå tyckte det lät mest passande till era förnamn

  • Äldre 23 Oct 22:40
    #6

    Jag tänker (som vanligt) på hur det låter när man ringer och beställer något och ska uppge namnet.
    (Typ när man bokar hotell eller liknande).

    Lord är ett sånt namn som - även om jag hade hört rätt, så måste jag liksom bekräfta att ni inte hette Ford, Hård, Mård eller något liknande.

    Edberg kan ju kanske bli Hedberg eller något sånt men det finns lite mindre rum för att höra fel känner jag.

    Så av den anledningen (mindre irritationsrisk Tungan ute) röstar jag på Edberg.

     

  • Äldre 23 Oct 23:41
    #7

    Jag röstade på Edberg, för att jag helt enkelt tycker det är finare som efternamn. Det, precis som skrivet ovan, klingade lite bättre ihop med era förnamn också :)


  • Äldre 24 Oct 08:22
    #8

    Jag tycker Edberg låter finast och känns bäst till era förnamn. (Är även lite färgad av att ha en del engelsktalande vänner, som med största sannolikhet skulle göra ett namn som "Lord" till ett stående skämt.)

  • Sofiii­z
    Äldre 24 Oct 08:36
    #9
    Ayla skrev 2012-10-24 08:22:12 följande:
    Jag tycker Edberg låter finast och känns bäst till era förnamn. (Är även lite färgad av att ha en del engelsktalande vänner, som med största sannolikhet skulle göra ett namn som "Lord" till ett stående skämt.)
  • Äldre 24 Oct 09:13
    #10

    Det blir nog Edberg iaf om vi inte tar ett påhittat efternamn

Svar på tråden Vilket hade ni tagit?