• Miss Secret

Twilight-tema

Jag skulle behöva lite tips på bra musik från Twilight-filmerna. Både jag och min M2B gillar Twilight och det slog mig nu att det vore ett bra tema för vårt bröllop.

Jag har planer för ett vinterbröllop sent på e.m då mörkret fallit och med ett twilight-tema i kyrkan med dämpad belysning och mystisk och tända ljus med en icke traditionell klänning vill jag skapa den mystiken som gör det traditionella till det icke traditionella.

Någon som kan tipsa om bla låtar från filmen som kan tänkas passa?

Om någon har andra soundtracks att tipsa på så tar vi gladeligen emot det också så vi inte har bestämt temat helt 100% än =)

Jag skulle även kunna tänka mig tips på passande klänning, behöver ej vara vit.

• Svar på tråden Twilight-tema
  • alfonso

River flows in you är ett jättefint stycke som jag tycker passar jättebra att ha som ingångsmusik.

• Chicita

Såg nu att du hade startat 3 likadana trådar. Och eftersom den här redan hade fått ett svar så kopierar jag det jag skrev i den andra tråden och lägger här också
    ----------------------------------------------------------------------------------
    Har du kollat av med prästen att det är ok innan du börjar planera något sånt?
    Det är ju synd om du hinner långt i planerna och så säger dom nej där sen.

Hur har du tänkt spela musiken sen?
    Om det är soundtracks så kanske du vill spela från cd.
    Har din kyrka en bra anläggning för att spela CD-skivor och hur låter det i kyrkan?
    Vissa präster tillåter inte digital musik heller utan vill absolut ha det framfört på plats.

Så om du inte redan har kollat upp sånt här så kanske du ska börja i den änden Glad 
    Lycka till  

• TheD

Som sagt, har du kollat med prästen? Nu har jag sett filmerna så jag kan inte komma med tips om något inom det området men det är viktigt att ni har fått Ok från prästen.

• Boringbrick

Superkul tema tycker jag! :) Är ett Twilight fan, så det kanske förklarar saken. Tror det kan bli superbra om ni kan få det gjort, och om det inte skulle gå på vigseln fullt ut, så kanske ni bara kan ha det på festen? 

Tror det finns kopior på Bellas klänning i filmen om du är intresserad av det?

Musik:
    Alexandre Deplat - New moon (The meadow) (instrumental) 
    Som någon sa, "river flows in you" - vet flera som lärt sig den på piano, ska inte vara sådär jättesvår. Kanske kan någon spela den på piano i kyrkan ;) 

Om du har spotify är det bara att söka på Twilight soundtrack och så finns det en hel massa låtar där. ;)

Lycka till med planerandet!  

• Vichy

The river flows in you är INTE en Twilight låt! Den var bara spekulerad på youtube, efter som nån subbe kopplade den som Bellas Lullaby! Kolla Twilightalbumen! Mina favoriter är: Bellas Lullaby:

Turning page (som är Bella och Edwards ingågsmarch i filmen): open.spotify.com/track/4n3Nfa3LhtdwrC9UfplS07 Flightless bird, American mouth: Wedding version open.spotify.com/track/7xChsS1xTTqluYhQDeJvdx Prom version

A thousand years: open.spotify.com/track/6z5Yh7kOKeLjqIsNdokIpU

• malli716

">

Den ultimata bröllopslåten. Dels är det från senaste filmen plus att texten handlar om bröllop =)
  • MoN
    malli716 skrev 2012-10-23 16:05:03 följande:

">

" target="_blank">

Den ultimata bröllopslåten. Dels är det från senaste filmen plus att texten handlar om bröllop =)
    gud så vacker låt!
  • Vichy

Ni kanske kan inspireras av pärmarna på böckerna? De röda äpplet, röda band, tulpanen och shackpjäserna... Mycket grönska, lusthuset med ljusslingor på balen...

• Boringbrick
    Vichy skrev 2012-10-23 15:27:07 följande:
    The river flows in you är INTE en Twilight låt! Den var bara spekulerad på youtube, efter som nån subbe kopplade den som Bellas Lullaby! Kolla Twilightalbumen! Mina favoriter är: Bellas Lullaby:
    " target="_blank">

Turning page (som är Bella och Edwards ingågsmarch i filmen): open.spotify.com/track/4n3Nfa3LhtdwrC9UfplS07 Flightless bird, American mouth: Wedding version open.spotify.com/track/7xChsS1xTTqluYhQDeJvdx Prom version
    " target="_blank">

A thousand years: open.spotify.com/track/6z5Yh7kOKeLjqIsNdokIpU
    Hon bad om andra soundtracks också, och River flows in you är ju bra i vilket fall som helst ;) 
  • Boringbrick

Nu kanske jag går lite för off-topic, men du bad ju om musik bl.a. så nu ska du få mer förslag av mig. 

"Love you till the end" - finns flera olika alternativ, välj det ni gillar. (bl.a. från filmen "PS: I love you")
    " You" - Amy Lee( sångerskan ur Evanescense) Är bara piano och sång, väldigt vacker text. 
    " Can´t take my eyes off you" - Lady antebellum.   Också fin text och lugnt tempo. 
    "Clair de lune" - Debussy    (Denna låt nämns och finns ju med i Twilight)
    "Wherever you will go" - The calling. Lite mer fart men ändå fin.

Hoppas du gillar några av förslagen! :)  

• Vichy
    Boringbrick skrev 2012-10-23 17:17:08 följande:
    Hon bad om andra soundtracks också, och River flows in you är ju bra i vilket fall som helst ;) 
    Jojo! Det ycker jag med! Men blir lite polis i just det läget ;)
    PÅ ett bröllop i sommras hade dom den och annonserade att det var en Twilight-låt. Är lite allergisk mot sånt ;) 
  • Boringbrick
    Vichy skrev 2012-10-23 18:21:09 följande:
    Jojo! Det ycker jag med! Men blir lite polis i just det läget ;)
    PÅ ett bröllop i sommras hade dom den och annonserade att det var en Twilight-låt. Är lite allergisk mot sånt ;) 
    Haha, jag fattar precis vad du menar ;) 
  • madde120302

Kul, vore intresssant att höra hur det blev. :)

Svar på tråden Twilight-tema