• Maria Ryd

Vad har ni skrivit i era förlovningsringar?

Hej!
    Beställde våra förlovningsringar i går.
    Undrar nu vad ni skrivit i era ringar? Skall gå till en guldsmed och göra inskriptionerna när ringarna kommit men jag vet inte vad vi skall skriva?
    Tips tack! <3

• Svar på tråden Vad har ni skrivit i era förlovningsringar?
  • LyckligaBruden

I våra står det Rethymnon på grekiska samt datum eftersom vi förlovade oss där och tyckte det var lite kul att inte skriva på svenska :) I vigselringarna kommer det också stå ort och datum, vet inte vad annars man ska skriva.

• Biographic

Vi har bara varandras namn ingraverade, jag har alltså hans namn i min ring och tvärt om. Han kommer ha samma ring (bara) när vi gifter oss och vi kommer då lägga till vigseldatumet. Jag vet inte än om min vigselring kommer gå att gravera men isf kommer det bli hans namn och vigseldatum då jag inte kommer använda förlovningsringen mer (de passar inte ihop).

• Tilda93

I min ring står det Robin 1/1 2010 och i hans Matilda 1/1 2010 , och i hans kommer det även läggas till datumet 7/6 2013. och i min vigselring ska det stå Matilda & Robin 7/6 2012 och dubbel hjärta :)

• tinaalpfält

i våra förlovningsringar står det samma sak: Tinus 3/4 2011. Vi heter Tina & Linus och för ett par år sedan sa någon våra namn fel, typ Lina & Tinus och då kom vi på att Tinus är en kombo av våra namn och det började spridas så nu är det lite av vårat gemensamma namn. Därför tyckte vi att det var kul att ha det i ringarna.

I min vigselring står det T-L 6/10 2012. Våra namn fick inte riktigt plats eftersom att vi ville ha kvar gamla stämplar och lite gammal gravyr...det är en gammal släktring som i användes vid ett bröllop 1912 Skrattande

• Miss Swe

Våra ringar är nyss beställda och är påväg...spännande Glad
    Vi har valt att skriva Älskad av... (och hans namn i min och tvärtom) samt datum bakom.

• cgosfeldt

I våra förlovningsringar står det bara, Caroline 2012 11 02 Hjärta och Henrik 2012 11 02 Hjärta.
    Väldigt simpelt, och inget citat som man kan tröttna på. :)

• Victoria F

I min förlovninsring står det:  "hans namn" 29/6-02, och i vigselringen kommer det stå V Hjärta J 17/11-12 

• GustavB

I min fästmös ring står det "mitt namn" och datumet då vi förlovade oss. Det fanns inte plats för så mycket mer, egentligen hade vi tänkt att skriva något lite längre. 

• Guanaca

I min förlovningsring står datumet då min man friade.

• CarolinZ

I min förlovningsring står det bara hans namn och datum.

I vigselringen (som blev klar förra veckan!) blir det lite nördigt; där står det Promise samt vigseldatum.

Promise är låttiteln på "vår" låt, och hela anledningen till att vi är tillsammans idag :D

• Brudivinter2012

I min står det "Till världens ände ♥"

Och i min vigselring ska jag nog gravera "Hans namn - mitt allt" 

Tror inte att datumet får plats, men det kommer jag att komma ihåg så det behövs inte. 

Svar på tråden Vad har ni skrivit i era förlovningsringar?