• dream85

    Tjej fria till sin kille

    Jag har alltid drömt om dagen då jag ska gifta mig och nu har jag äntligen träffat mannen jag vill spendera resten av mitt liv med. "Problemet" nu är att han inte har samma drömmar.
    Vi har nu vart tillsammans i 4 år och sambos i 1 år. Han pratar om barn och hus i framtiden men bröllop är inget man måste. Jag vill vara gift innan jag skaffar barn.

    Så nu har jag kommit fram till att om jag vill gifta mig så får jag helt enkelt ta tag i det själv. Han kommer aldrig att fria. Vi var på min bästa kompis bröllop i somras vilket han tyckte var jättemysigt och fint så förhoppningsvis har han nu ändrat sig lite.

    Är det fel som tjej att fria till sin kille?

    Jag har redan satt ett datum då jag vill att det ska hända, 1 december firar vi 1 år som sambos i denna lägenhet. Jag har förberett en skattjakt som slutar i en film med massa bilder på oss och vårat liv tillsammans och som slutar med orden vill du gifta dig med mig? Glad Så nu gäller det bara att våga.

    Jag vill så gärna gifta mig!


    Drömmer om bröllop!
  • Svar på tråden Tjej fria till sin kille
  • Linnea89

    Go for it!


    Jag friade till min sambo i början av detta året (skottdagen). Eftersom vi båda vill ha barn, men jag precis som du, vill vara gift först, så kände jag att "nu friar jag". Det tar ju ett bra tag med planering och liknande.


    Att var gift är även en trygghet när man har barn tycker jag. Och sen är han ju mannen jag vill dela resten av mitt liv med! Så då känns det som en självklarhet för mig.


    Och han blev överlycklig! :) Nu planeras det för fullt, vi gifter oss till sommaren :)


    Lycka till! :)

  • teddy

    Jag friade till min sambo jag me! :) Så klart du ska göra det! :) 

  • snowstars

    Ja, men, gud, om jag skulle vänta på sambon skulle jag nog få vänta ihjäl mig. Jag tog upp det med min sambo, vi bestämde ett datum och nästa helg smäller det! Så det blir ju inget klassiskt frieri men det gör inte mig nåt. Han själv hade nog inte ens tänkt på att man kunde gifta sig innan jag nämnde det

  • vinterfrost

    Ja! Så klart du ska fria! Friade själv på skottdagen :) efter nästan tio år tillsammans och med två barn så kändes det som det var dags ;) o 8e december smäller det. Så hejja dig!

  • yavanna81

    Fria på. Jag friade till min grabb och det var inte på skottdagen. Vi lever ju i en (relativt) jämnställt samhälle. Varför skulle det vara hans ansvar liksom? Låter som ett fint och romantiskt sätt att fria.

  • dream85

    Vad nervös jag blev nu, kommer ju dö av nervositet den dagen. Jag skulle nog också få vänta ihjäl mig på min sambo annars, tror inte han ens har tänkt tanken medans jag drömmer om det varje dag. Så den 1a december smäller det! Är otroligt nöjd över filmen jag lyckats klippa ihop så detta blir nog bra!


    Drömmer om bröllop!
  • teddy
    dream85 skrev 2012-10-21 09:04:40 följande:
    Vad nervös jag blev nu, kommer ju dö av nervositet den dagen. Jag skulle nog också få vänta ihjäl mig på min sambo annars, tror inte han ens har tänkt tanken medans jag drömmer om det varje dag. Så den 1a december smäller det! Är otroligt nöjd över filmen jag lyckats klippa ihop så detta blir nog bra!
    Drömmer om bröllop!
    Så kul! :)
    Den 1dec smäller de för vår del me, men en riktig bröllopssmäll hihi! ;)
    Lycka till! 
  • dream85

    Så idag kom sambon hem och berättade att årets julfest för jobbet är den 1 december. Självklart har han tackat ja eftersom han inte vet något om mina planer. Så nu har planerna ändrats och det enda datumet som funkar att göra överraskningen är om 2 veckor.
    Blev lite mer nervös nu! Men detta ska nog gå bra! Glad


    Drömmer om bröllop!
Svar på tråden Tjej fria till sin kille