• Honsofie

Hur gör ni med era ringar?

Hej hej!
    Jag och min blivande har båda förlovningsringar och jag ska ju självklart ha en till ring på fingret men hur gör vi med hans?
    Jag tänkte först att båda skulle ha en varsin ring till men tydligen inte, och hur gör man då med gravering? Hans förlovningsring blir alltså hans vigselring också, ska vi lämna in den för gravering samtidigt som min nya ring graveras?
    Förstår inte riktigt det där haha :)

• Svar på tråden Hur gör ni med era ringar?
  • FruNovember

Man gör precis som man vill,
    min blivande ville ha en till ring, så han kommer ha två efter bröllopet..
    Annars är väl det vanliga att man bara graverar in vigseldatumet i förlovningsringen :)

• daniiel

Du kommer inte bli så mkt klokare av mitt svar, men ni gör som ni vill. Det finns så otroligt många olika varianter av det där, hur man gör med ringarna, och inget är rätt eller fel.

Varken jag eller maken hade någon förlovningsring. Vi köpte varsin ring till bröllopet, ingen av dom är graverade och ingen av oss använder dom nu efter bröllopet. Andra har tre ringar med gravyr eller två ringar utan gravyr eller en ring med gravyr från både förlovning och bröllop. Vissa har inga ringar alls och några har armband, halsband, tatuering eller något annat. Det finns nästan lika många varianter som det finns brudpar ;P

Ni måste helt enkelt komma fram till hur ni vill ha det och hur ni vill göra :) Vill han ha en till ring, så kan han absolut det. Vill han bara ha en, så kan han (om det ryms) gravera den samtidigt som din eller inte alls, ja före eller efter går också bra :)

• PiaB

Jag vet inte varför du skriver tydligen inte, är det för att han inte vill? Vi ska ha två ringar var men det gör man som man vill med

Jag har läst att många som bara har en ring graverar in det nya datumet också i förlovningsringen. När den ska graveras måste ju vara helt valfritt men det verkar ju lämpligt att göra det samtidigt med din så ni får samma stil och så. Även om det säkert går att göra vid olika tillfällen. Tänker mer att varför inte göra det samtidigt

• Honsofie
    PiaB skrev 2012-10-17 19:23:32 följande:

Jag vet inte varför du skriver tydligen inte, är det för att han inte vill? Vi ska ha två ringar var men det gör man som man vill med

Jag har läst att många som bara har en ring graverar in det nya datumet också i förlovningsringen. När den ska graveras måste ju vara helt valfritt men det verkar ju lämpligt att göra det samtidigt med din så ni får samma stil och så. Även om det säkert går att göra vid olika tillfällen. Tänker mer att varför inte göra det samtidigt

haha ja, det är för att han inte vill. Jag har ju ingen aning om hur det där funkar men det verkar som att man kan göra lite som man vill :)
    När vi prata om att han skulle ha en till blev han lite fundersam och sa: Men jag ska väl inte ha en till ring? haha
    Och självklart behöver han inte ha en till men jag blev bara så fundersam, hur går det egentligen till liksom haha

Men vad skönt, låter ju som att det finns tusen olika vis att göra "ringgrejen" på så då kör vi på som vi vill :) En ny ring till mig iaf ;) lite extra bling bling har aldrig skadat
  • Alyllyra

Vi tänkte byta ringar båda två. Dvs båda får varsin ny ring, ingen av oss kommer att ha två.

Så även om han inte vill ha två ringar kanske han vill ha en ny? Det beror väl förstås på hur mycket ni spenderade på förlovningsringarna och hur bra han trivs med den :)

• Honsofie
    Alyllyra skrev 2012-10-17 19:39:12 följande:
    Vi tänkte byta ringar båda två. Dvs båda får varsin ny ring, ingen av oss kommer att ha två.

Så även om han inte vill ha två ringar kanske han vill ha en ny? Det beror väl förstås på hur mycket ni spenderade på förlovningsringarna och hur bra han trivs med den :)
    Aaah, smart! så kan man ju också göra :) Det ska jag lägga upp som förslag på listan haha
  • Chicita

Maken fick bestämma själv.
    Han valde att gravera in det nya datumet i tillägg på hans gamla ring och jag skaffade en till.
    Men det finns inga regler för hur det "ska" vara som sagt Glad 

• Honsofie
    Chicita skrev 2012-10-17 19:57:06 följande:
    Maken fick bestämma själv.
    Han valde att gravera in det nya datumet i tillägg på hans gamla ring och jag skaffade en till.
    Men det finns inga regler för hur det "ska" vara som sagt Glad 
    Då får han göra som han vill :) regelfritt är bra!
  • 1700tal

Min make graverade in det nya datumet i sin förlovningsring. Så han har bara en ring, jag har två.

• MariaMagdalena

Vi kommer att byta ut våra nuvarande förlovningsringar då vi gifter oss, jag kommer att ha två ringar och min blivande en. I hans ring står det förlovningsdatum-I Evighet-vigseldatum, men det där gör man lite som man vill och beroende på hur mycket plats det finns till att gravera i ringen

Svar på tråden Hur gör ni med era ringar?