• mirre01

hjälp mig med spökfilms tips

är det någon som har riktigt bra koll på film älskar spökfilmer men sett alla som jag får i tips the grudge the ring paranormal osv, några tips på nåt jag kan kika på ? nån riktigt hårresande 

• Svar på tråden hjälp mig med spökfilms tips
  • LinneaR
    mirre01 skrev 2012-10-16 21:45:27 följande:
    inga tips?
    Det första jag tänker på är ingen film utan en tv-serie: American Horror Story. Jag har precis sett hela första säsongen (snart kommer tvåan ut i USA) och fastän jag inte är så mycket för det overkliga/övernaturliga satt jag som klistrad. Såg nog klart serien på en vecka eller så:)

Har du möjlighet att ladda ner så gör det! Du kan ju söka på den för att få lite info..

Återkommer om jag kommer på någon bra film:)
  • mirre01

har hört att den ska va bra faktiskt tack för tipset :)

• Tokig

Boogieman, Sjätte sinnet och såklart min personliga favorit Casper

• Tokig

Nightmare on Elm street, Dark Water, Haunted, Poltergeist, Shining, Witchboard, Drag me to hell, Ringu, Exorcisten, Omen, The haunting.... det är de jag tänker på i första hand (gillar ju klassiker mest som du kanske märker)

Vet inte riktigt vart gränsen får för spökfilm men det är ju nåt övernaturligt i alla filmerna iallafall....

• mirre01

tror jag sett de flesta klassiker tyvärr :S 

• mirre01

det skapas för få spökfilmer idagens läge ;)

• mirre01

dark water verkar riktigt bra,

• mirre01

har sett barnhemmet för och tyvärr gillade jag inte alls den, de kan ha med att de talar annat än engelska i filmen, har alltid haft sjukt svårt för filmer som ej är engelska

• FruNovember

Dark water är jättebra, berätta gärna vad du tyckte om den ifall du tittar på den!

• Theodora

Menar du skräckfilmer? Mina tips: Funny Games (tyska versionen är bäst), Eden Lake, The Cube 1 & 2, I saw the devil. Har ca 20-30 till men just nu står det still.

• mirre01

ja kollade dark water i går och på en skala 1 - 10 får den en solklar 7a av mig se värd film verkligen . 

Svar på tråden hjälp mig med spökfilms tips