• lillapia

Fick ni betalade tull när ni beställde brudklänningen från annan land?

Jag är bara nyfiken om någon av er som har betalat tull för klänningen ni har beställt från utomlands?
    Jag har beställt en brudklänningen från annan land och jag är i alla fall beredd på att betala för tull avgift...
    Hur mycket brukar det kostar?? 

• Svar på tråden Fick ni betalade tull när ni beställde brudklänningen från annan land?
  • BlåAugustibröllop

Inte på en brudklänning men på lite andra saker vi beställt. Räkna med ca 30% av totala priset, inkl fraktavgiften.
    Fast det kan vara ju vara olika, tror det finns någon hemsida där man kan räkna ut sånt, sök på google. :D

• eml33h

Jag beställde för 1600 och fick betala tullavgift på 250 kr.

• Tokig

Ja, ja, nej och nej.

Har beställt fyra gånger. De två första från light in the box och då fick jag betala tull. Minns inte exakt men någon hundralapp tror jag. Betalade det till fraktbolaget (UPS tror jag de använde sig av)

Mina kinaklänningar behövde jag inte betala tull för. Företaget hade skrivit ner värdet på fraktsedeln och på så sätt "kommit" runt tullkostnaden.

• Magenta

Jag har köpt 2 klänningar samt andra saker från Kina i olika omgångar och aldrig behövt betala tull så det det är lite av ett lotteri.

• lizanesse

Har beställt massor från Kina och aldrig betalat tullavgift! Men däremot fick min fästman betala tull för sin kostym ifrån thailand!

• lillapia

Okej det är olika, hoppas att jag slipper det då, Skrattande

• Principisessan

att beställa grejer från kina är lite som ett lotteri. ibland fastnar det i tullen, ibland inte. 
    Enda gångerna jag fått paket som fastnat i tullen var när jag beställde från Australien dock, har fått för mig att de är lite hårdare med det.  

Svar på tråden Fick ni betalade tull när ni beställde brudklänningen från annan land?