• Supersalt

Vackraste platsen för ett höstbröllop i Skåne?

Hej!

Efter att ha helt kommit av oss har vi nu börjat prata så smått igen om vårt framtida bröllop!

Vi vill ha ett litet och intimt bröllop med bara de allra närmsta omkring oss. Har fått för mig att jag skulle vilja vigas utomhus i slutet på september - början på oktober, ett höstbröllop med andra ord!Men var??

Någon som har tips på en vacker plats vid denna tiden på året?

• Svar på tråden Vackraste platsen för ett höstbröllop i Skåne?
  • msE

jag kastar in ett förslag till... drakamöllans gårdshotell på österlen, verkar mys Skrattande

• Supersalt

Åh, vad glad jag blir för alla förslag!! Nu känns det kul igen.....hade idétorka men nu har jag ju lite att titta igenom!

Tack för att ni tar er tid och tipsar!!!

• Sara 120707

Med de ytterliga kriterierna kan jag verkligen rekommendera drakamöllan, där vi hade vår bröllopsmiddag.

Där är otroliga omgivningar både på sommaren och hösten med lila ljungfält och bokskog.

De har ganska höga kuvertpriser men de har fantastisk mat och det känns som man får mycket för pengarna.

http://drakamollan.se/

• msE
    SARA120707: kan man få fråga vad drakamöllan tog i kuvertpris?
  • yavanna81
    Supersalt skrev 2012-10-14 20:58:49 följande:
    Wow, verkligen fint!! Hade lätt kunnat gifta mig i parken där och sen ätit middagen på slotet : )  Får väl bara kolla hur priserna liger......vågar man det?!
    Kontakta dem angående priser och förklara precis vad ni vill ha. När jag kollade priset på deras hemsida blev jag rätt avskräckt, men det innehöll flera grejer som vi inte ville ha med eftersom vi siktade på ett lite mer stillsamt familjebröllop precis som ni. Så jag skrev ett mail lite på vinst och förlust. Det priset vi fick var mycket lägre än det på hemsidan.

Ett annat ställe som är helt fantastiskt är Kåseholms slott, för 12 personer är det perfekt. De har en jättefin vigselplats "inne" i ett träd med grenar som hänger ner och liksom bildar ett rum. Kan tänka mig att det blir riktigt fint på hösten.

Jag lade rätt mycket tid på att leta efter ställen att gifta sig på Skåne och kollade upp kuvertpriser, mest slott och gästgiveri. Ifall någon är intresserad skickar jag gärna min lista, jag tror där är drygt 50 ställen på den. Kan användas som inspiration. PM'a mig isåfall.
  • Conny

Månstorps gavlar är en mysig miljö för själva vigseln. Vindskyddat men ändå utomhus.

• Sara 120707
    msE skrev 2012-10-15 00:03:03 följande:
    SARA120707: kan man få fråga vad drakamöllan tog i kuvertpris?

Jadå men det varierar ju mycket beroende på vad man vill ha, vi gav drygt 800 i kuvertavgift.

Vi valde dock att ha i princip helt alkohollfritt och då ingick all vår dricka

• Supersalt
    yavanna81 skrev 2012-10-15 08:09:09 följande:
    Kontakta dem angående priser och förklara precis vad ni vill ha. När jag kollade priset på deras hemsida blev jag rätt avskräckt, men det innehöll flera grejer som vi inte ville ha med eftersom vi siktade på ett lite mer stillsamt familjebröllop precis som ni. Så jag skrev ett mail lite på vinst och förlust. Det priset vi fick var mycket lägre än det på hemsidan.

Ett annat ställe som är helt fantastiskt är Kåseholms slott, för 12 personer är det perfekt. De har en jättefin vigselplats "inne" i ett träd med grenar som hänger ner och liksom bildar ett rum. Kan tänka mig att det blir riktigt fint på hösten.

Jag lade rätt mycket tid på att leta efter ställen att gifta sig på Skåne och kollade upp kuvertpriser, mest slott och gästgiveri. Ifall någon är intresserad skickar jag gärna min lista, jag tror där är drygt 50 ställen på den. Kan användas som inspiration. PM'a mig isåfall.
    Tar jättegärna emot en lista :)

Skickar PM!
  • Supersalt
    Conny skrev 2012-10-15 10:04:38 följande:
    Månstorps gavlar är en mysig miljö för själva vigseln. Vindskyddat men ändå utomhus.

Vackert! Tips på vart man äter middagen sen i närheten??
  • Supersalt

Nu har jag många vackra ställen att titta på.....de flesta känns som att de finns mot Österlen!

Fler tips mot andra sidan av Skåne typ, Skanör/Malmö/Lund Helsingborg hållet?!

Svar på tråden Vackraste platsen för ett höstbröllop i Skåne?