• Supersalt

Vackraste platsen för ett höstbröllop i Skåne?

Hej!

Efter att ha helt kommit av oss har vi nu börjat prata så smått igen om vårt framtida bröllop!

Vi vill ha ett litet och intimt bröllop med bara de allra närmsta omkring oss. Har fått för mig att jag skulle vilja vigas utomhus i slutet på september - början på oktober, ett höstbröllop med andra ord!Men var??

Någon som har tips på en vacker plats vid denna tiden på året?

• Svar på tråden Vackraste platsen för ett höstbröllop i Skåne?
  • Sara 120707

Överallt med skog är ju fantastiskt

I vilken del av skåne letar du?

Det finns ju mer eller mindre praktiska platser oxå, vill ni tex. ha vigseln inomhus eller ute?

På rak arm skulle jag säga toppen av stenshuvud men jag rekommenderar inte att gifta sig däruppe med tanke på promenaden upp och hur kallt och blåsigt det kan bli

• FrökenMäkelä

Finns ju många fina slottsmiljöer lite överallt här i skåne.

Nära havet är ju ett alternativ, men det kan ju bli kallt.

Beror helt på vad man tycker om för utomhus miljö och var i skåne ni finns och hur långt ni kan tänka er för att få er vigselplats.

• Supersalt

Ja, i mitt huvud ser jag också skog framför mig, med vackra röda - orangea löv runt omkring oss :)

Vigseln ska vara utomhus och eftersom vi inte kommer bli så många så hade jag velat ha en liten "glänta" eller ett kapell på ett "skogigt" ställe. Eller ett stort vacker träd som mna kan hänga lite lyktor i.....

Södra delen av Skåne men kan absolut tänka oss mot Österlen trakten oxå :)

• Supersalt
    FrökenMäkelä skrev 2012-10-14 19:39:01 följande:

Finns ju många fina slottsmiljöer lite överallt här i skåne.

Nära havet är ju ett alternativ, men det kan ju bli kallt.

Beror helt på vad man tycker om för utomhus miljö och var i skåne ni finns och hur långt ni kan tänka er för att få er vigselplats.

Är oxå rädd för att det kan bli lite kallt vid havet, hösten vet man ju aldrig vad det blir för väder....kan ju vara som en strålande somardag el kallt som värsta sinterdagen, huh!!

Eftersom vi inte kommer bli så många, kanske max 12 personer, vill jag inte att det ska kännas som att det blir alldeles ödsligt om vi skulle vara vid något jättestort ställe.
  • msE

Letar ni efter enbart vigsellokal eller vill ni ha festlokal i närheten?

• Gwennie

Kopparhatten, Skäralid, på Söderåsen är ett tips - ett naturvårdsområde med klippor och prång i en fantastisk bokskog med superfin utsikt. Det finns även ett jättemysigt gammalt gästgiveri med bra mat i Röstånga, bara några kilometer därifrån och de har övernattningsrum att hyra också. Skulle kunna bli en höstfin paketlösning :)

• msE
    Gwennie: Tänkte precis föreslå kopparhatten, utsikten därifrån är magisk Solig

det går även bilväg upp dit så man behöver inte vandra upp...
  • Supersalt
    yavanna81 skrev 2012-10-14 20:16:11 följande:
    Vi gifte oss på Kronovall, i parken. Det var iofs på sommaren menjag kan tänka mig att det är väldigt fint för höstbröllop. De har rum både för stora och små sällskap om man vill ha festen där och om vädret blir för dåligt kan man vara inomhus under vigseln. www.kronovall.se & www.brollopstorget.se/Forum-1-86/m4209605.htm... (se fösta inlägget efter trådstart)
    Wow, verkligen fint!! Hade lätt kunnat gifta mig i parken där och sen ätit middagen på slotet : )  Får väl bara kolla hur priserna liger......vågar man det?!
    msE skrev 2012-10-14 20:48:48 följande:
    Letar ni efter enbart vigsellokal eller vill ni ha festlokal i närheten?
    Plats för vigsel utomhus och gärna en mysig restaurang i närheten! Litet och intimt, gärna lite avskilt då vi har två barn också som ska vara med under middagen., som inte uppskattar att sitta still hur länge som helst : ) Ingen fest, mer en god middag med bara våra familjer!
    Gwennie skrev 2012-10-14 20:49:57 följande:
    Kopparhatten, Skäralid, på Söderåsen är ett tips - ett naturvårdsområde med klippor och prång i en fantastisk bokskog med superfin utsikt. Det finns även ett jättemysigt gammalt gästgiveri med bra mat i Röstånga, bara några kilometer därifrån och de har övernattningsrum att hyra också. Skulle kunna bli en höstfin paketlösning :)

Underbart vackert! Ska genast kolla upp!
  • Flixon

Boklunden i Torna Hällestad, det ligger jättevackert i skogen! Hade det inte varit för att vi är två fattiga studenter hade vi helt klart haft vårt bröllop (och fest) där!

Svar på tråden Vackraste platsen för ett höstbröllop i Skåne?