• sirifredde

Ngn fler som längtar som en galning till den stora dagen?

Jag kan knappt tänka på annat än mitt blivande bröllop just nu=) Jag kollar massa saker och vet vad jag vill ha=) Ringer stup i ett till min pappa och rådfrågar bad han tycker om klänning ringval och blommor. Han delar med sig av sina råd. Bröllopsresan bokade vi för 2 veckor sen och min svärmor va så snäll att hon betalade in anmälningsavgiften=) Fler som längtar galet mkt

• Svar på tråden Ngn fler som längtar som en galning till den stora dagen?
  • maxmamma

japp vi gifter oss 12/1-2013 o jag sitter o snokar o letar saker o fixar o trixar allt jag förmår, blir bara mer o mer taggad för var dag som går Glad

• sirifredde

Ja jag längtar såå.. Min blivande och ja började prata via Lunarstorm:) O ja minns första kyssen som i går sen dess va ja kär. Vi pendlade mellan norrland och Göteborg. Varje gång jag åkte från honom grät jag fyy va de skar... Men nu är ja såå lycklig=)

maxmamma skrev 2012-10-13 23:25:58 följande:
    japp vi gifter oss 12/1-2013 o jag sitter o snokar o letar saker o fixar o trixar allt jag förmår, blir bara mer o mer taggad för var dag som går Glad
  • sirifredde

jag är helt uppslukad dock säger mina föräldrar " du måste gå ned si o så mkt annars är du inte vacker typ" det är jobbigt.

maxmamma skrev 2012-10-13 23:25:58 följande:
    japp vi gifter oss 12/1-2013 o jag sitter o snokar o letar saker o fixar o trixar allt jag förmår, blir bara mer o mer taggad för var dag som går Glad
  • Tilda93
    sirifredde skrev 2012-10-14 00:54:17 följande:
    lyllos=) Jag har klänning skor brudbukett ja sånt kvar =)
    Hehe, jag hade typ redan målat upp allt i mitt huvud, och min sambo tycker typ samma så det blev ganska lätt :D
  • sirifredde

Min m2b hatar att planera =( men ja vet va ja vill ha=)

• maxmamma
    sirifredde skrev 2012-10-14 00:19:49 följande:
    jag är helt uppslukad dock säger mina föräldrar " du måste gå ned si o så mkt annars är du inte vacker typ" det är jobbigt.

vad är det för sorts föräldrar du har?? hade mina föräldrar sagt så till mig då hade jag talat om att med den inställningen till mig o mitt utseende så kan dom stanna hemma.

tycker synd om dig som får höra sånt kvalitativt skitsnack, du är lika vacker som alla andra människor.

Du ska inte acceptera att få höra så nedsättande åsikter. Stå upp för den du är o tala om att du är lika fin som vem annan som helst.

kram på dig!!

• Tilda93
    sirifredde skrev 2012-10-14 01:50:46 följande:
    Min m2b hatar att planera =( men ja vet va ja vill ha=)
    Va tråkigt! :/ , jag känner det att det är inte bara mitt bröllop så han måste vara delaktig annars kan det va!! ;) hehe
  • sirifredde

Ja har igentligen aldrig fått höra att va fin du är av mina föräldrar.Då pappa ringer så frågar han alltid. Hur mkt ha du gått ned.. Jag mår skitdåligt av det. Från början så slängde ja på luren och föll ihop i en gråtande hög. Det har pågått under hela min uppväxt. Har konfronterat honom med det och påpekat att han själv borde ta si´g en funderare på hur han ser ut. Men då skyller han i att han är över 60 år och då ha man rätt att se út så. Sen sa han att jag inte ser kvinnlig ut eftersom jag är så tjock och ingen vill ju ha mig då enligt honom,

fmaxmamma skrev 2012-10-14 15:05:18 följande:

vad är det för sorts föräldrar du har?? hade mina föräldrar sagt så till mig då hade jag talat om att med den inställningen till mig o mitt utseende så kan dom stanna hemma.

tycker synd om dig som får höra sånt kvalitativt skitsnack, du är lika vacker som alla andra människor.

Du ska inte acceptera att få höra så nedsättande åsikter. Stå upp för den du är o tala om att du är lika fin som vem annan som helst.

kram på dig!!

• maxmamma

Är man över 60 år ska man ta mej fan prata o bete sig som så gammal oxå, vilken jävla skitursäkt från din far att få trycka ner dig.

jag är INTE smal jag är  155cm lång o väger trist nog över 80kg pga av många omständigheter men inte kallar mig får så nedlåtande saker som att jag inte är smal nog osv.

mina föräldrar har väl heller aldrig sagt nått i stil med, oh vad underbart vacker du är men de har inte heller sagt så kränkande saker som din pappa gör.

Gör "slut" med din pappa o se till att få det underbara liv du är förtjänt av med din älskling o ta INTE skit o svälj det utan se till och omge dig med folk som förtjänar vänskap o samhörighet med en så fin människa som du.

Du klarar dig bättre utan sådan pappa åtminstone tills han tagit sitt förnuft tillfånga o kan be om ursäkt för allt trist han har sagt till dig o fått dig att gråta över.

som sagt, har man inget snällt att säga så kan man lika gärna vara tyst, det är mitt motto.

kram o lycka till med det stundande bröllopet Glad 

• Sofiiiz
    sirifredde skrev 2012-10-14 17:11:32 följande:
    Ja har igentligen aldrig fått höra att va fin du är av mina föräldrar.Då pappa ringer så frågar han alltid. Hur mkt ha du gått ned.. Jag mår skitdåligt av det. Från början så slängde ja på luren och föll ihop i en gråtande hög. Det har pågått under hela min uppväxt. Har konfronterat honom med det och påpekat att han själv borde ta si´g en funderare på hur han ser ut. Men då skyller han i att han är över 60 år och då ha man rätt att se út så. Sen sa han att jag inte ser kvinnlig ut eftersom jag är så tjock och ingen vill ju ha mig då enligt honom,
    Är de helt sjuka i huvudet eller? Varför ska de ha och göra med din vikt? De måste själva ha grava störningar, som de projecerar på dig! Nä säg ifrån! Och påpeka att de aldrig aldrig aldrig igen ska kommentera din vikt!
  • Kaffegrus

Jag har också blivit helt galen. Jag sitter i timmar och söker bröllopsgrejer, är här inne, bloggar, drömmer och ringer alla för att prata och planera. Mina stackars kompisar... I helgen hade vi vår förlovningsfest, som gick över all förväntan. Så u har det blivit ännu värre. Jag utvecklas nog snart till en Bridezilla Tyst

Sirifredde: Jag får ont i magen av att läsa om hur dina föräldrar beter sig. Det ska ju inte spela någon som helst roll hur du på ytan ser ut på din bröllopsdag. Bara du är lycklig. Är man glad och nöjd skiner det igenom så himla väl. Och jag kommer inte på något mer vackert eller värdefullt än förmågan att känna äkta kärlek och tro på den nog till att villa gifta sig. 

• sirifredde

Nej man tycker ju att det är viktigaste är väl att ja blir lycklig. Men det är som att när jag säger till så säger pappa "ja vill ju bara väl och du är ju tjock" det sårar så... Ja jag kikar runt på ringar vill att tiden flyger fram nu så det blir ilallafall Januari=)

Kaffegrus skrev 2012-10-15 10:10:04 följande:
    Jag har också blivit helt galen. Jag sitter i timmar och söker bröllopsgrejer, är här inne, bloggar, drömmer och ringer alla för att prata och planera. Mina stackars kompisar... I helgen hade vi vår förlovningsfest, som gick över all förväntan. Så u har det blivit ännu värre. Jag utvecklas nog snart till en Bridezilla Tyst

Sirifredde: Jag får ont i magen av att läsa om hur dina föräldrar beter sig. Det ska ju inte spela någon som helst roll hur du på ytan ser ut på din bröllopsdag. Bara du är lycklig. Är man glad och nöjd skiner det igenom så himla väl. Och jag kommer inte på något mer vackert eller värdefullt än förmågan att känna äkta kärlek och tro på den nog till att villa gifta sig.
  • Sofiiiz
    sirifredde skrev 2012-10-15 11:31:09 följande:
    Nej man tycker ju att det är viktigaste är väl att ja blir lycklig. Men det är som att när jag säger till så säger pappa "ja vill ju bara väl och du är ju tjock" det sårar så... Ja jag kikar runt på ringar vill att tiden flyger fram nu så det blir ilallafall Januari=)
    Du när ni pratar nästa gång säga, hej pappa idag väger jag 2 kilo MER än förra gången vi prata. Och så fortsätter du så varje gång när ni ska talas vid ;) så kanske han fattar piken tillslut.
    Och säger han nått om att du är tjock, så svara: Bara mer att älska då!
  • sirifredde

Jag fick höra detta igen i dag "du måste gå ned du måste bara" det va min far som tjajtade. Det slutade med att jag slängde på luren i ren ilska och tårarna rann. Har inte ens lust att bjuda dem på bröllopet

Sofiiiz skrev 2012-10-15 08:33:40 följande:
    Är de helt sjuka i huvudet eller? Varför ska de ha och göra med din vikt? De måste själva ha grava störningar, som de projecerar på dig! Nä säg ifrån! Och påpeka att de aldrig aldrig aldrig igen ska kommentera din vikt!
  • sirifredde

Ja jag försöker att ingnorera deras utfall och säga i från men det är som att det går rakti igenom dem. Hörde senast idag att ja bara MÅSTE gå ned i vikt annars skulle ja inte va fin på bröllopet:(

maxmamma skrev 2012-10-14 22:31:36 följande:
    Är man över 60 år ska man ta mej fan prata o bete sig som så gammal oxå, vilken jävla skitursäkt från din far att få trycka ner dig.

jag är INTE smal jag är 155cm lång o väger trist nog över 80kg pga av många omständigheter men inte kallar mig får så nedlåtande saker som att jag inte är smal nog osv.

mina föräldrar har väl heller aldrig sagt nått i stil med, oh vad underbart vacker du är men de har inte heller sagt så kränkande saker som din pappa gör.

Gör "slut" med din pappa o se till att få det underbara liv du är förtjänt av med din älskling o ta INTE skit o svälj det utan se till och omge dig med folk som förtjänar vänskap o samhörighet med en så fin människa som du.

Du klarar dig bättre utan sådan pappa åtminstone tills han tagit sitt förnuft tillfånga o kan be om ursäkt för allt trist han har sagt till dig o fått dig att gråta över.

som sagt, har man inget snällt att säga så kan man lika gärna vara tyst, det är mitt motto.

kram o lycka till med det stundande bröllopet Glad
Svar på tråden Ngn fler som längtar som en galning till den stora dagen?