• Emmalinnea

Kostar det något att prova brudklänningar?

Hej! jag har bokat tid hos en brudbutik i helgen för att prova lite klänningar nu undrar jag omjag måste betala något för den tiden dom ger mig? 
    Och hur går en provning till?

Har lite fobi för nya situationer så all information är välkommen !

• Svar på tråden Kostar det något att prova brudklänningar?
  • Chicita

Det går inte att säga med säkerhet eftersom att alla brudbutiker är separata från varandra så det finns inget generellt beslut.
    Men provning brukar inte kosta något.
    Och om det kostar så brukar det vara en avgift som man får tillbaka ifall man köper klänningen där.
    Det senare är något som en del har börjat med då det har blivit så vanligt att prova brudklänningar i butik för att sen köpa en kopia på nätet och då lägger brudbutiken massa tid på dig men får inget för den tiden om du inte beställer hos dom. 

• Emmalinnea

Ja det kan jag ju förstå iofs.... Men lite jobbigtom jag inte hittar rätt klänning i just den butiken då...

Hur går en provning till? Kommer någon va med när man byter om?

• Chicita
    Emmalinnea skrev 2012-10-12 11:37:11 följande:
    Ja det kan jag ju förstå iofs.... Men lite jobbigtom jag inte hittar rätt klänning i just den butiken då...

Hur går en provning till? Kommer någon va med när man byter om?
    Det är också olika. Du kommer ju behöva hjälp med att snöra av och på klänningen.
    Ibland tillåter dom att en kompis hjälper dig. Ibland står dom utanför provhytten och väntar tills du fått på dig den såpass att den bara behöver snöras och ibland är dom med in och hjälper till hela vägen så att säga. 
Svar på tråden Kostar det något att prova brudklänningar?