• sirifredde

vem har rätt?

Kikade på en sida i går hos en guldsmed som vi köpte förlovningsringarna hos... Jag hittade en ring för 3639 kr och det va med CZ stenar. Perfekt tänkte jag . Mailade ägaren och frågade om den skulle passa min och han sa att den passade och att priset stämde..

Jag beslutade mig för att åka in och "känna in" ringen. Väl på plats så säger expiditen att den kostar 3200 med CZ stenar och en 1000 lapp mer för diamanter. Jag säger att jag skall åter komma..

Möter upp sambon och vi gå tillbaka till butiken och jag får en ny expidit som säger "nej nej den kostar 4500 med CZ stenar och 6000 med diamanter så de så vi har fått nya listan på guld priserna...Känner hur mitt leende ja haft åker ned i skkorna.

Vem ska man tro på... Skulle priserna på nätet inte stämma.. Råd och tips tack..

• Svar på tråden vem har rätt?
  • Sofiiiz

De beror ju på vad som står på hemsidan. De kan ju vara i de finstilta, att nätpriser endast gäller näthandel. Och att det är andra priser i butiken. De kan ju också ha reserverad sig för prisförändringar.
    Guldpriser går ju upp och ned hela tiden! Så de är ju vanligt att man sätter priset samtidigt som man handlar, att de inte går att lämna en fast offert som gäller - utan alla ställen jag varit på säger att de är giltigt så länge inte guldpriset hinner ändras.

Dock tycker jag att ökningen på priset lät väl högt?

• sirifredde

Jag kollade upp med "ägaren" om priset gällde bara på nätet men det skulle gälla i butiken med.. jo klart men man tycker att säger han som ja pratade med att priset är det som står så ska det väl kanske stämma. Annars kanske man känner sig "lite snuvad" om man har en viss budget. ?

• Sofiiiz

Är de en stor smyckeskedja eller en liten guldsmed?

• sirifredde

en liten guldsmed

Sofiiiz skrev 2012-10-11 11:05:25 följande:
    Är de en stor smyckeskedja eller en liten guldsmed?
  • sirifredde

nordstansguld ..men dem ha ju de kända märkena

• Sofiiiz

De flesta guldsmeder, eller kedjor har ju sånna ringar du visa på bilden. Och när man går in på tex smycka så ligger de i ca pris 4-6000kr nånstans. Så de priset du fick verkar ju mera rimligt när jag kikar runt lite. Men sen beror de ju på hur många carat man har osv.

• FrökenMäkelä

Men om du fått priset bekräftat skriftligen av ägaren så är det ju bara att ta med sig det till butiken, svårare än så är det inte.

Svar på tråden vem har rätt?