• Sebast­iána
    Äldre 11 Oct 08:52
    4740 visningar
    10 svar
    10
    4740

    Tips på saker att göra i Miami med omnejd

    Jag och maken åker till Miami i slutet av mars. Vad finns att göra där?

  • Svar på tråden Tips på saker att göra i Miami med omnejd
  • Lady Antebe­llum
    Äldre 11 Oct 09:12
    #1

    sawgrass mills....

  • Äldre 2 Feb 16:36
    #2

    Jag och min blivande man firade jul/nyår i Miami och då passade han på att fria. Kan skriva lite om vad vi gjorde där och vad jag tyckte om det Glad

    Dom har gigantiska shopping-center, vi bestökte tre stycken - sawgrass mills, dolphin mall & aventura mall.
    Vi tyckte bäst om dolphin mall men det är nog en smaksak fanns rätt så lika affärer i alla köpcentrena. Notera att Aventura mall inte är en outlet så att priserna där är rätt mycket höge. (Dollarn är sjukt låg nu, så du kan köpa saker för under halva priset gentemot sveriges priser, gillar du märkeskläder kan du verkligen fynda)

    En dag åkte vi till Key West, tycket absolut inte att det var så speciellt som folk beskrivit det. Resan dit var mer sevärd än själva Key West, dock tog de ca 4 timmar dit från Miami Beach vilket var lite väl länge att sitta i bil när det är så fint väder ut.

    Vi spenderade mycket tid vid stranden/poolen. Vi åkte på en sån guidad båttur så man fick se hur kändisarna bor och andra jätte fina hus, jätte kul!

    Åt mycket god mat och njöt av varandras sällskap! Skrattande

  • Äldre 2 Feb 19:37
    #3

    Sola, bada och shoppa! Sawgrass mills är en bra outlet men gigantisk! Självklart är det ett bra nattliv och gillar man bra mat och vin så finns det med. Jag vet inte när ni åker dit men det är Miami winter music conference 15-24 mars. Det innebär bland annat en jättestor EDM-festival (Electronic dance music) som heter Ultra. Förra året besökte ca 165 000 personer festivalen så räkna med mkt folk och ont om boende om ni ska dit under den perioden. Jag gillar förövrigt Fort Lauderdale som ligger strax norr om Miami. Det är mysigt och kallas för Floridas Venedig. Keys är fint men lite överskattat. När min sambo var där sist så åkte de svävare i everglades och jag tror att det var uppskattat. Hoppas ni får en bra semester!

  • Äldre 17 Feb 11:43
    #4

    Missa inte Bal Harbour! Ett fantastiskt utbud av butiker med god service.

  • Äldre 17 Feb 12:13
    #5

    Ni kan åka på "aligatorsafari" i Everglades

  • Förvän­tansfu­ll
    Äldre 24 Feb 22:58
    #6
  • Förvän­tansfu­ll
    Äldre 24 Feb 22:59
    #7

    Gör utflykt till Fort Lauderdale. Det är så mysigt där.

  • Lemon
    Äldre 9 Mar 04:42
    #8

    Det finns hur mycket som helst att göra i Miami. förutom allt som redan nämts kan ni softa på Miami beach, kolla in art deco området. Vill ni gå på klubb eller festa finns det sjukt bra klubbar i Miami. Vad ni än vill göra komer ni säkert få en underbar semester =)

  • Äldre 9 Mar 08:26
    #9

    Shopping?

    Aventura mall var en favorit! 

  • Äldre 9 Mar 09:21
    #10

    Åk upp till Kennedy Space Center! Tar visserligen några timmar med bil, men vi tyckte att det var värt det :) Vi åkte på en guidad "extended tour" där inne och man fick verkligen se mycket! Cool upplevelse.

Svar på tråden Tips på saker att göra i Miami med omnejd