• tinaal­pfält
    Äldre 10 Oct 19:16
    3988 visningar
    10 svar
    10
    3988

    Någon av er som gift sig/ska gifta sig trots att ni är i ett stort rustprojekt (hus)?

    Vi flyttade till en bostadsrätt (vilket iofs inte är ett hus men som kan kräva renovering ändå) runt midsommar och gifte oss i lördags. Vi drog in lite på en del onödiga kostnader och gjorde en del mingelmat, alla trycksaker och sånt själva och håret fick jag hjälp av en kompis med. Dock drog vi inte ner på allt. Vi hade ändå sparat ganska mycket innan som var "öronmärkt" till bröllopet. 

    I lägenheten har vi tapetserat om och målat överallt med hjälp av snälla släktingar. Badrummet är vi sugna på att göra om men eftersom att det inte är nåt fel på det (vitt 90-tal) får det vara ett tag till.  

  • tinaal­pfält
    Äldre 10 Oct 22:36
    #4

    Budgetbröllop kan man kanske inte säga att vi hade. Vi gifte oss på ett slott med 50 gäster, men alla gäster som sov över fick betala det själav vilket underlättade mycket för oss. Vi har även haft snälla släktingar som har kommit med en gammal släktring,köpt vår champagne och min klänning. Spriten köpes i Tyskland på en gemensam resa med svärföräldrarna så vi kom undan med halva transportkostnaden. Vi köpte vanliga tårtor istället för bröllopstårtor och hade buffe som vi fick för 165 kr per person inkl efterrätt. Sen tror jag att vi försökte lägga undan ca 5000 kr i månaden var ett tag för att få en bra buffert. Dock har vi inte direkt sparat så mycket till en bröllopsresa utan det änskade vi oss i bröllopspresent. 

    Om ni inte vet hur ni ska göra tycker jag att ni börjar kolla på vad för bröllop ni vill ha för att se ungefär hur mycket pengar ni skulle behöva till det. Sen kollar ni igenom huset för att se vad som är mest akut och vad som egentligen fungerar och är ok men kanske inte tipptopp. Sen ser ni om utrymmet finns och får bestämma vad ni vill göra först. 

    Om renovering av hus blir mer ett livsprojekt som du säger och ni vill gifta er innan ni skaffar barn är det väl sannolikt så att nåt med huset får vänta.  

  • tinaal­pfält
    Äldre 11 Oct 18:04
    #9

    Vi önskade oss presentkort på ikea med Skrattande

Svar på tråden Någon av er som gift sig/ska gifta sig trots att ni är i ett stort rustprojekt (hus)?