• Daludd
    Äldre 8 Oct 17:44
    3404 visningar
    16 svar
    16
    3404

    Världens vackraste oktoberkväll (6/10)


    En liten bild som får illustrera allt eftersom vi inte fått några andra bilder ännu!

    Den 6 oktober blev vi fru och fru, jag och min bästa vän, min stora kärlek. Dagen började 10:00 för henne, när hon åkte till frisören för att få håret uppsatt och för att dricka lite skumpa och äta frukter. Jag höll mig hemma på morgonen, vi åt först en mysig frukost tillsammans som jag gjort iordning. Natten före hade jag inte sovit många timmar, så jag tog ett bad och tog det lugnt, packade ner det sista i hotellväskan och lämnade lappar till gästerna som skulle sova i vår lägenhet.

    Solen STRÅLADE i Göteborg, vilket den tidigare inte gjort på tre veckor. Dagen innan hade det fullkomligt spöregnat. Herregud vilken tur! Träden lyste gult, rött, orange och blekgrönt.

    Min numera svåger hämtade våra blommor och sedan min fru, varpå han körde hem till oss och vi fick med oss all packning till hotellet. Där mötte två av våra vänner upp oss samt min syster som skulle fotografera lite vardagliga bilder. Vi var på hotellet kl. 13, Gothia Towers i Göteborg. Vi hade bokat en executive suite, men blev uppgraderade av världens snällaste personal, till en senior svit på 18:e våningen, med jacuzzi, vardagsrum och kök, två badrum. Heelt galet! Vi fick utsikten mot korsvägen, eftersom de bygger åt andra hållet. 

    Vi blev sminkade, jag fick håret uppsatt och så åt vi en räkmacka innan vi klädde på oss och begav oss iväg till Örgryte Nya Kyrka som bara ligger en liten bit bort. Min pappa hämtade oss och strålade av stolthet, slipsen hade han i hemlighet matchat till båda våras färger - rött och orange. Vid kyrkan väntade två duktiga fotograferande vänner, samt min fotograferande syster och hennes superduktiga kille. Vi hade alltså fyra fotografer som tog huuuundratals bilder på oss, och solen sken mellan träden. Det var en härlig stund!

    Sedan var det dags för vigseln. Vi hade en stund i sakristian för oss själva och myste först. Det var nervöst, men allting gick jättebra och alla kommenterade hur rörande det var när vi tågade in. Det var många våta ögon i lokalen. Prästen var föträfflig, vi tycker så mycket om honom, och skämtade till och med vid ett tillfälle så att alla skrattade. Hans vigseltag tog fasta på en speciell sak med mig och min frus relation, nämligen att vi faktiskt var bästa vänner i ett par år innan vi blev ett par. Och att det kan hjälpa oss genom svårigheter när vi stöter på dem i framtiden.

    Vi hade solist som sjöng "kärleksvisan" och "höstvisa" till gitarrkomp, vi grät men lyckades att inte fulgråta vilket jag tror berodde på adrenalinet!

    HON SA JA! ;)
    Vi tågade ut igen och sprang glatt runt kyrkan för att gömma oss medan gästerna tog sig ut och vi kunde komma ut på kyrktrappen igen. Fick en kram av prästen under tiden.

    Sedan gick alla gäster de tvåhundrameter-någonting som det är till festvåningen Parc la Reine, som gjorde ett fenomenalt jobb under vår kväll. De är så anpassningsbara, professionella och underbara. Enda missen var att vi inte uppfattat att baren bara tog kontanter, varför några fick springa iväg till bankomat efter middagen. Vilket iofs inte tog mer än någon minut eftersom det finns en precis där - men ändå.

    Det hölls 19 tal under middagen (!) som alla var jättefina och bra. Toastmadamesen hade planerat in bensträckare för alla och även musikal-inslag där gästerna verkade brista ut i spontansång - disneysånget som "en helt ny värld" framfördes av 80 personer för oss. Det var magiskt.

    Efter middagen, som för övrigt var SÅ god och vällagad var det så dags för första dansen och festen. Vi hade Anna and the cat combo - ett band jag fann en liten rad om här på BT för länge länge sedan och inte visste något om. Jag googlade dem, hittade deras hemsida och en video där de sjöng en av låtarna de gör. Jag vill inte göra stor flashig reklam, utan vill att någon hittar dem på samma sätt som vi gjorde. Jag kan bara säga wow.
    Ett minne jag alltid bär med mig är när de framförde chapel of love, vår ingångslåt (som vi sjungit varje gång vi går hand i hand på promenad sedan vi förlovade oss) i kyrkan och jag fick ögonkontakt med anna som sjunger "I'll be hers and she'll be mine" istället för den heterosexuella vanliga textraden. Magiskt igen.

    Jag slängde av mig klackarna och dansade mig absolut fullkomligt äckligt genomsvettig i brudklänningen och det gjorde min fantastiska fru också. 01:20 åkte vi till hotellet och bubblade loss i jacuzzin och fick ur håruppsättningarna. Sedan somnade vi vid 4-5-tiden någon gång.

    Den lyckligaste dagen i mitt liv, och nu följer bara ännu fler med mitt hjärta vid min sida. <3 
  • Svar på tråden Världens vackraste oktoberkväll (6/10)
  • Tessan o Tobbe
    Äldre 8 Oct 18:00
    #1

    Åhhh, det låter som ni hade en helt underbar dag! Och hösten är ju så fantastisk med alla sina härliga färger! Ett stort grattis till er! =)

  • Tessan o Tobbe
    Äldre 8 Oct 18:02
    #2

    Måste också säga att det är en otroligt fin bild! Ska bli kul att se fler... Vilken lycka!

  • Äldre 8 Oct 18:05
    #3

    Låter härligt! Grattis!

  • Äldre 8 Oct 18:06
    #4

    Grattis Solig

  • Sofiii­z
    Äldre 8 Oct 19:58
    #5

    Så underbart de låter! Grattis!

  • Pillan
    Äldre 8 Oct 20:25
    #6

    Låter fantastiskt! Kan man få se en bild på brudbuketterna? Ni har samma färger som vi ska ha!

  • Daludd
    Äldre 8 Oct 21:36
    #7
    Pillan skrev 2012-10-08 20:25:48 följande:
    Låter fantastiskt! Kan man få se en bild på brudbuketterna? Ni har samma färger som vi ska ha!
    Absolut, när jag fått bilder från fotograferna ska jag lägga upp lite fler :)
  • Äldre 9 Oct 00:42
    #8

    Så himla kul att få se och höra när man följt folk på BT ett bra tag! GRATTIS Daluddarna! Vad fina ni var!


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Tokig
    Äldre 15 Oct 16:02
    #9

    Men Daludd.... vad det DU som bokat Anna and the cat combo? Hahaha.... vi ville ha dom men de var bokade den 6/10. Funderade t om på att ändra datum för att få dom Hjärta

    Hahaha... från början skulle vi nämligen gifta oss 13/10 men bytte när vi bytte ställe. Och då kunde inte Anna and the cat combo längre.

    Stort grattis till dig igen. Ni verkar ha haft en helt underbart bröllop!

  • Daludd
    Äldre 16 Oct 22:14
    #10
    Tokig skrev 2012-10-15 16:02:42 följande:
    Men Daludd.... vad det DU som bokat Anna and the cat combo? Hahaha.... vi ville ha dom men de var bokade den 6/10. Funderade t om på att ändra datum för att få dom Hjärta

    Hahaha... från början skulle vi nämligen gifta oss 13/10 men bytte när vi bytte ställe. Och då kunde inte Anna and the cat combo längre.

    Stort grattis till dig igen. Ni verkar ha haft en helt underbart bröllop!
    Haha oj då! :S Det var vi, skyldiga! :D Hoppas att ni hade det förträffligt ändå, det finns ju andra bra band. ;) Men är så lycklig över att vi snodde till oss anna och katterna just den dagen :) <3
  • Äldre 16 Oct 23:34
    #11

    Jag blir alldeles tårögd när jag läser om er bröllopsdag. Den låter helt underbar, så fylld av kärlek, lycka och glädje. Ett stort grattis till er! Ni ser verkligen jättevackra ut på bilden :)

    Ser framemot att få kika på fler bilder sen :)


  • Tokig
    Äldre 17 Oct 08:42
    #12
    Daludd skrev 2012-10-16 22:14:12 följande:
    Haha oj då! :S Det var vi, skyldiga! :D Hoppas att ni hade det förträffligt ändå, det finns ju andra bra band. ;) Men är så lycklig över att vi snodde till oss anna och katterna just den dagen :) <3
    Hahaha ingen fara. Vi hittade ett helt fantastiskt band (Covered with what... jaja, lite smygreklam, men det förtjänar de verkligen) som verkligen förgyllde hela för dag. Men som sagt... hade du frågat mig i april typ eller när det nu var, så hade det varit mer kris :)
  • Daludd
    Äldre 2 Jan 21:58
    #13


    Här kommer två bilder till, mycket mycket försent. Vi har faktiskt ännu bara fått en tredjedel av bilderna. Men det är inte så konstigt då alla haft så fullt upp inför julen. Men bjuder på några här i alla fall!


     


    Under dansen så bytte vi halvvägs in grepp så att vi båda förde och följde ungefär hälften av låten. :)
  • stormh­elen
    Äldre 2 Jan 22:24
    #14

    Grattis till er båda!


    Vilken härlig historia, man blir alldeles varm i hjärtat när man läser. Den sista bilden (den ovan när ni dansar) speglar precis det texten förmedlar, sann kärlek och lycka.  Solig

  • Pillan
    Äldre 3 Jan 17:39
    #15

    Fina bilder! Hoppas på fler lite senare!

  • Äldre 3 Jan 19:20
    #16

    Jättefina bilder! Vi gifter oss troligtvis första helgen i oktober i år och hoppas få lika fint väder som ni verkar ha haft. Glad


Svar på tråden Världens vackraste oktoberkväll (6/10)