• caruba

Vad hade jag gjort annorlunda

Som nygift så har jag i alla fall lite tankar och funderingar på vad jag hade gjort annorlunda ifall jag hade vetat det jag vet nu...

- Jag hade skippat släpp på klänningen, det var bara jobbigt. Visst det var säkert jättefint men det kompenserar inte att jag knappt kunde dansa, folk trampade på min kläning, den blev smutsig under fotograferingen etc.

- Jag hade haft med mig egen spegel eller till och med speglar till hotellrummet var vi bodde. Det räckte inte med dom speglarna som fanns på rummet.

- Jag hade inte tagit en kurs på make up store... Onödiga pengar. Sminket funkade inte för mig och jag lärde mig nog inte riktigt något på kursen

- Jag hade inte beställt kläderna på Luxury dresses. Klänningen blev fin, men kostymen var katastrof och så var det inte roligt att bli ljugen för igen och igen. (Och även om det var en svensk kille man köpte kläderna av så betalade man ändå tull)

- Bröllopspaketet vi beställde till rummet med champagne, chokladtryfflen och dekerationerna var totalt onödiga.. Champagnen har vi med oss hem, chokladen åt vi inte upp och dekerationerna orkade vi inte uppskatta. 

Vad vi däremot gjorde som var bra är att

- Att vi hade bra marginaler med tid, det gjorde oss mer flexibla.

- Att vi hade festen på ett hotell var de flesta sov över där.. (detta gjorde att många festade till halv fyra)

- Att vi hade med oss lite att äta och dricka under dagen innan vigslen

Andra råd är ifall ni har spotifylista, var beredd på att folk vill ändra och att det kan bli bättre. =0)

• Svar på tråden Vad hade jag gjort annorlunda
Svar på tråden Vad hade jag gjort annorlunda