Orientaliskt bröllop
tyst här i tråden nu måste jag säga. tänkte berätta att vi äntligen har köpt barnvagn
tyst här i tråden nu måste jag säga. tänkte berätta att vi äntligen har köpt barnvagn
Så tjejer nu har vi varit på vårt stora ultraljud och vad fel vi hade. både jag och R var ju helt säkra på en pojke men tji fick vi. Det är en liten prinsessa vi väntar. den första i hans familj sedan svärmor föddes för över 50 år sedan. behöver jag säga att svärmor är lyrisk?
Här är prinsessan
bild på ansiktet framifrån. ser ut som en dödskalle om ni kollar.
just ja vi köpte ny bil nu också i veckan. köpte en fin volvo v50 där både vovvar och barnvagn får plats. känns jättebra. :D
Tjockisen växer. ;)
Hej tjejer. vad tyst det är. väldigt tråkigt tycker jag. Jag vill ju veta hur det går för er alla.
hur har ni det och vad händer i livet?
här jobbar jag på. har ca 13 arbetspass kvar sen kommer jag gå på ledighet. 2,5 månader kvar tills lilltösen kommer. känns som att våren är på G och det är sååå skönt. hoppas bara vi slipper bakslag.
annars händer det väl inte så mycket egentligen. tiden går alldeles för sakta men vi njuter av den lilla ensamma tid vi har kvar.
går i morgon in i v.29 och är därmed höggravid. känns lite läskigt faktiskt och man kan inte riktigt tänka sig hur det faktiskt kommer bli. vi får se vad detta äventyr för med sig.
Hej flickor! Kikar in här och kollar läget! :)
Hur mår ni allihop?
Pagnie vad stor du blivit! Nu är det inte alls långt kvar för er. Hur känns det? Hur har graviditeten varit hittills för dig?
Om någon undrar så mår jag bara bra! :)
Vi kom hem från Rom förrförra veckan. Vi var där tillsammans med mina föräldrar och bror, firade mammas och pappas 30-årsäkenskap! Det var väldigt mäktigt med alla fina byggnader, kyrkor, Vatikanstaten och Colosseum men i övrigt tycker jag att Rom är överskattat. Stockholm är mycket vackrare enligt mig!
Och till sommaren planerar vi att kanske resa till värmen i någon vecka och sedan ta en resa i samband med vår bröllopsdag. Tänk att vi redan varit gifta i snart sju månader! Det känns som igår... men ändå så långt bort.
Hur går det för er andra då? Någon mer som planerar barn eller blivit med barn?
Pagnie, har ni bestämt er angående flytt till Örebro?
Pagnie,
Jag saknar dig också, men det känns som att tiden till att sitta här och skriva inte längre finns, i alla fall inte i samma utsträckning som när hela ens liv kretsade kring bröllopsplanering. Jag trodde aldrig jag skulle säga det, men jag kan sakna dom tiderna ibland. Inte planeringstiden, men att planera med er, diskutera och bolla ideér, göra listor (som jag och du gjorde tillsammans) etc. Det var en rolig tid vi delade ihop!
Vad tänkte ni köpa till bebisen i Ullared? Jag har aldrig varit där... kanske värt att åka dit när man väntar barn. Haha. Det är väl dyrt med bebisgrejs annars.
Vi mår bara bra, har kommit i ordning mer och mer här hemma och nu äntligen börjar det kännas som ett riktigt hem. Och så måste jag erkänna att vi börjar bli lite sugna på barn. Men det kommer när tiden är inne för oss! :)
Kanske kan tajma in det till när du och Rami flyttar till Örebro så kan vi hänga ihop med barnen? Och om vi får en pojke så kan vi tvinga dom att bli kära i varann. Och så blir vi släkt och lever lyckliga i alla våra dar. Haha.
Det måste kännas väldigt speciellt att vänta första barnet. Kan inte ens föreställa mig hur det känns. Det går nog inte att jämföra med något annat.
Börjar du bli nervös inför förlossningen? Eller känner du dig lugn?
Någon annan som väntar barn och vill berätta för oss?
Föresten, jag kom att tänka på Mustikka häromdagen. Det var längesen vi hörde något från henne. Hoppas hon mår bra!
MEN att vi lyckas missa varandra, var inne några gånger men trodde inte ni var aktiva. Skriver ett privat meddelande till dig och hoppas du ser den :D Kanske i dag eller om ett år, vilket som så kommer det att bli en glad dag =) Kramar