• goli

Orientaliskt bröllop

Hej!

Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

• Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • goli
    Pagnie skrev 2013-02-05 18:59:07 följande:
    haha ja men jag har fått det oftare efter att jag blev 21 då jag fick det första gången. men selexid funkar fint på mig så nu ska det nog bli bra. :D
    ja citronvatten drack jag hela dagen igår. funkar faktiskt bra.

okej? varför ska man gå till tandläkaren? vad har det med något att göra?
    hoppas du mår bättre idag! UVI är en riktig förbannelse, tydligen väldigt väldigt vanligt hos kvinnor i fertil ålder. TYVÄRR! Men skönt att du mår bättre!

Om du har en pågående infektion i tanden utan att ha symptom. Inte så bra om infektionen sprids. Vet inte hur det är här i Sverige men i Polen händer det kvinnor som är gravida och där rekommenderar man ett tandläkarbesök oxå to cover all bases!
  • goli
    Mustikka skrev 2013-02-05 20:00:50 följande:
    Äsch är en positiv person, inget stoppar mig och min framtida fotbollslag hahha, man ska tänka att INGET är omöjligt så länge vilja och hopp finns =) Och angående vikten så tycker jag att vi ska sluta snacka tårta för en stund,

Kitkät din tårta fick mig så sötsugen, den är otrolig och man ville lixom slicka skärmen hahaha! 
    Men är glad att ni varna mig, själv är jag en ganska enkel person vill inte ha en 5 meters tårta men allt på. En enkel fin och så länge den smakar gott. Annars kan man ju alltid ha flera tårtor pelare, om ni vet vad jag menar?
    men ska deffinitivt kolla upp det med Mona lisa och se vilket konditori dem använder sig av. Dessutom vill jag smaka på vår tårta, dem i lokalen sa att det inte skulle gå men så envis som jag är och betalar jag för den så skall jag ta mig tusan smaka på den också.

Goli det är en kvinna i Södertälje som har öppnat en ny frisörsalong där. Hon från Dubai. Hon ska komma hem till mig när hon ska fixa oss så man slipper gå dit. Om du vill kan jag få tag i hennes nummer så kan du höra av dig om du är intresserad? =) minns fortfarande inte hennes namn har ett sånt guldfisk minne.

Diggar din inställning! Och håller med dig till 100 procent! Hahaha, roligt, min fästman brukar oxå säga så att vi ska ha ett helt fotbollslag!

Jag ska prata med Karam först som har salong här i Sollentuna och om jag av ngn anledning inte vill gå till honom så hör jag av mig till dig om hennes nummer. Tack!
  • goli

Just det, Mustikka! Glömde berätta detta för dig. När vi ville provsmaka maten så fick vi höra att det var mission impossible. Men vi var envisa och propsade på att vi måste provsmaka eftersom det är en jätteviktig del av bröllopet o om maten inte e bra så kommer det förstöra mkt osv osv. O till slut så gick det ändå! Så var stenhårda med det o säg att ni inte tänker betala för ngt som ni e osäkra på!

• goli

O nu blev det ytterligare ett inlägg till Mustikka:

tycker det är en jättevacker klänning! och jag förstår precis vad du menar med att man nöjer sig med ngt o i slutändan så är man inte nöjd o det e jobbig tanke som gnager i huvudet på en. Men jag gillar verkligen prinsessmodellen och om det är ngn gång i livet som man får ta på sig en sådan klänning så e det ju fan på ens eget bröllop! eller andras, men det skulle nog bli väldigt väldigt konstigt Skrattande så kör på den och jag hoppas att du får den i tid och att det inte ska vara ngt krångel!

• Mustikka
    goli skrev 2013-02-06 13:21:27 följande:
    Just det, Mustikka! Glömde berätta detta för dig. När vi ville provsmaka maten så fick vi höra att det var mission impossible. Men vi var envisa och propsade på att vi måste provsmaka eftersom det är en jätteviktig del av bröllopet o om maten inte e bra så kommer det förstöra mkt osv osv. O till slut så gick det ändå! Så var stenhårda med det o säg att ni inte tänker betala för ngt som ni e osäkra på!
    Du har så rätt så! Hur ska man kunna välja mat om man lixom inte ens vet vad det smakar, nu förstår jag kanske alla små rätter men varmrätten ska jag ta mig tusan smaka på och Tårtan! Får gå till självaste konditoriet och be om en bit hahah!

Nu är klänningen BESTÄLLD :D provade en liknande modell från samma designer och den satt så otroligt fint, dessutom så var det den storleken jag ville kunna komma in i, jag blev ganska överaskad då jag trode jag var större. Det bästa är att de snörning bak så den går att justera ifall jag blir mindre. Nu är jag härmed den gladaste tjejen på jorden känns det som. 

Hmm tänkte på en sak... Ska ni ha en massa prylar i toaletterna? typ spray parfym hårnålar, sytråd osv. En nödfall låda för alla. Främst tänkte jag på mig ifall det händer något men kan vara en idé för resterande tjejer som vill piffa upp sig.  
  • Pagnie
    goli skrev 2013-02-06 13:16:26 följande:
    hoppas du mår bättre idag! UVI är en riktig förbannelse, tydligen väldigt väldigt vanligt hos kvinnor i fertil ålder. TYVÄRR! Men skönt att du mår bättre!

Om du har en pågående infektion i tanden utan att ha symptom. Inte så bra om infektionen sprids. Vet inte hur det är här i Sverige men i Polen händer det kvinnor som är gravida och där rekommenderar man ett tandläkarbesök oxå to cover all bases!
    fan då måste jag gå till tandläkaren alltså? tur jag har mitt tandabbonemang. det räddar mig. får boka tid i mars eller något då. eller kanske april. men det ska nog gå bra.
    dock tycker jag inte kvinnor som är gravida får infektioner så speciellt ofta. ;)
  • Pagnie
    Mustikka skrev 2013-02-06 22:18:14 följande:
    Du har så rätt så! Hur ska man kunna välja mat om man lixom inte ens vet vad det smakar, nu förstår jag kanske alla små rätter men varmrätten ska jag ta mig tusan smaka på och Tårtan! Får gå till självaste konditoriet och be om en bit hahah!

Nu är klänningen BESTÄLLD :D provade en liknande modell från samma designer och den satt så otroligt fint, dessutom så var det den storleken jag ville kunna komma in i, jag blev ganska överaskad då jag trode jag var större. Det bästa är att de snörning bak så den går att justera ifall jag blir mindre. Nu är jag härmed den gladaste tjejen på jorden känns det som. 

Hmm tänkte på en sak... Ska ni ha en massa prylar i toaletterna? typ spray parfym hårnålar, sytråd osv. En nödfall låda för alla. Främst tänkte jag på mig ifall det händer något men kan vara en idé för resterande tjejer som vill piffa upp sig.  
    ja det där med korg på toaletten har vi disskuterat tidigare i tråden. står på min att göra lista som jag la upp för någon dag sen. Jättebra tycker jag det verkar.
  • Mustikka
    kitkät skrev 2013-02-05 23:24:42 följande:
    Mustikka, 
    Vi valde att boka bröllopsbilen via ett annat företag än dom som Panorama samarbetar med, eftersom dom bara har limousine. Dom drog av 3000 kr. Vi får betala 5500 kr för bilen som vi bokat.

Brudbukett & tärnbuketter: Dom drog av 1000 kr. Jag har ännu inte beställt buketter, så jag vet inte vad det kommer att kosta!

Bröllopstårtan: Jag har inte frågat ännu hur mycket dom kommer dra av för den. Men vår tårta kommer att kosta ca  6500 kr med leverans. Då har jag räknat 220 cupcakes, men beroende på hur många gäster som tackar nej till att komma på bröllopet så kan den summan bli mindre! 

Så ja, man förlorar på att välja bort saker & ting från bröllopspaketet hos festlokalen, men jag tycker att det är värt. Bil, buketter och tårta är viktiga saker när det kommer till bröllop tycker jag. Så det fick bli dyrare... Jag snålar hellre in på annat om det skulle behövas, vilket jag inte tror. Hittills så har vi inte överskridit vår budget. Vi har ingen stenhård budget att hålla oss till egentligen, allt beror på hur mycket vi lyckas spara ihop och hittills ligger vi bra till! 
    Oj shitt bilen glömmer jag alltid bort, måste kolla upp detta men vi har i nödfall limosin, det är lite trist men orkar inte riktigt anstränga mig med bilarna mera, lägger hellre pengarna på smekmånaden istället =) Ska vi snåla på något får det bli bilen hehe, och fästmannen ville ha hans farsas bil, han tyckte inte bilen är en sån stor grej. (Vi ska absolut inte ha svärfars bil) men ni kanske förstår min point Bil/Smekmånad?! 

Tycker ni fick endå ett bra pris på tårtan. Tror våran skulle kosta 5000 och då är det ju den som "ingår" i paketet. Så ingen större förlust fick ni alls, dessutom får ni den precis som ni vill ha den.  Och den ser jätte mumsig och fin ut =D
  • Mandis

Hej tjejer, har inte varit inne här på länge nu. Har skummat igenom era inlägg litegrann..vilken fin tårta+cupcakes Kitkät! Och vilken fin klänning du har beställt Mustikka.

Pagnie (+ni andra om ni vill) jag har hittat mitt flödesschema inför bröllopsdagen och kan maila den till er om ni vill..dock är det lite "bridezillavarning" när man läser den men för oss var det perfekt för vi kunde verkligen slappna av på själva bröllopsdagen tacke vare schemat. 2 veckor innan bröllopet hade vi en liten brunch hemma med alla i brudföljet + toastmastrar och alla fick varsitt schema så att dom var insatta oxå haha.

Jag kan även maila vårt festprogram om ni vill, om man vill kan man ha den som en mall och byta ut innehållet till sitt eget =)!

Om ni är intresserade kan ni skriva era mailadresser här eller skicka till min inbox så mailar jag allt till er =)!

• Pagnie
    Mandis skrev 2013-02-06 23:54:59 följande:

Hej tjejer, har inte varit inne här på länge nu. Har skummat igenom era inlägg litegrann..vilken fin tårta+cupcakes Kitkät! Och vilken fin klänning du har beställt Mustikka.

Pagnie (+ni andra om ni vill) jag har hittat mitt flödesschema inför bröllopsdagen och kan maila den till er om ni vill..dock är det lite "bridezillavarning" när man läser den men för oss var det perfekt för vi kunde verkligen slappna av på själva bröllopsdagen tacke vare schemat. 2 veckor innan bröllopet hade vi en liten brunch hemma med alla i brudföljet + toastmastrar och alla fick varsitt schema så att dom var insatta oxå haha.

Jag kan även maila vårt festprogram om ni vill, om man vill kan man ha den som en mall och byta ut innehållet till sitt eget =)!

Om ni är intresserade kan ni skriva era mailadresser här eller skicka till min inbox så mailar jag allt till er =)!

JAAAAA!!!! Maila Maila Maila Maila!! :D
Svar på tråden Orientaliskt bröllop