kitkät skrev 2013-02-05 23:24:42 följande:
Mustikka,
Vi valde att boka bröllopsbilen via ett annat företag än dom som Panorama samarbetar med, eftersom dom bara har limousine. Dom drog av 3000 kr. Vi får betala 5500 kr för bilen som vi bokat.
Brudbukett & tärnbuketter: Dom drog av 1000 kr. Jag har ännu inte beställt buketter, så jag vet inte vad det kommer att kosta!
Bröllopstårtan: Jag har inte frågat ännu hur mycket dom kommer dra av för den. Men vår tårta kommer att kosta ca 6500 kr med leverans. Då har jag räknat 220 cupcakes, men beroende på hur många gäster som tackar nej till att komma på bröllopet så kan den summan bli mindre!
Så ja, man förlorar på att välja bort saker & ting från bröllopspaketet hos festlokalen, men jag tycker att det är värt. Bil, buketter och tårta är viktiga saker när det kommer till bröllop tycker jag. Så det fick bli dyrare... Jag snålar hellre in på annat om det skulle behövas, vilket jag inte tror. Hittills så har vi inte överskridit vår budget. Vi har ingen stenhård budget att hålla oss till egentligen, allt beror på hur mycket vi lyckas spara ihop och hittills ligger vi bra till!
Oj shitt bilen glömmer jag alltid bort, måste kolla upp detta men vi har i nödfall limosin, det är lite trist men orkar inte riktigt anstränga mig med bilarna mera, lägger hellre pengarna på smekmånaden istället =) Ska vi snåla på något får det bli bilen hehe, och fästmannen ville ha hans farsas bil, han tyckte inte bilen är en sån stor grej. (Vi ska absolut inte ha svärfars bil) men ni kanske förstår min point Bil/Smekmånad?!
Tycker ni fick endå ett bra pris på tårtan. Tror våran skulle kosta 5000 och då är det ju den som "ingår" i paketet. Så ingen större förlust fick ni alls, dessutom får ni den precis som ni vill ha den. Och den ser jätte mumsig och fin ut =D