• goli

Orientaliskt bröllop

Hej!

Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

• Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • Pagnie
    goli skrev 2013-01-22 22:32:52 följande:
    vi ska nog ha placeringskort för varje person, eftersom det inte blir enbart familjer vid varje bord. Sen kanske vi splittar upp vissa familjer t ex tonåringarna i en familj får sitta med tonåringar från en annan familj. Kasnke lite roligare så plus att det blir bättre mingel.

Pagnie, vilka underbart söta placeringskort. Förvånar mig bara att de inte är blå... Skrattande e de oxå från ebay?
    så klart det är från ebay. är du förvånad va? ;)
  • Pagnie
    kitkät skrev 2013-01-22 22:36:32 följande:
    Vad ska jag göra utan er när ni hunnit gifta er innan mig? 
    vem sa att vi skulle försvinna? ;)
    finns ju alltid facebook om ni tycker vi känner varandra tillräckligt då.
  • goli

Mandis, oavsett hur du känner själv så ska du veta att för mog räcker det bara att du e ST-läkare and I'm in awe, hahaha! O ledarskapsutbildning oxå? Massa vuxenpoäng! Ha det så trevligt o glöm inte bort oss här!

Pagnie, ja men de anställer bara legitimerade läkare som underläkare, det e nog därför. Men AT ska vi absolut söka till Eskilstuna. Ska fortsätta med sånt nästa vecka. Och Örebro oxå, Kitkät!

• goli
    kitkät skrev 2013-01-22 22:36:32 följande:
    Vad ska jag göra utan er när ni hunnit gifta er innan mig? 
    Vadå? Tror du seriöst du blir av med oss så lätt? Hahaha, där misstar du dig allt!

Pagnie, Kitkät har inte facebook ju. Vi får locka dit henne!
  • Pagnie
    goli skrev 2013-01-22 22:41:04 följande:
    Mandis, oavsett hur du känner själv så ska du veta att för mog räcker det bara att du e ST-läkare and I'm in awe, hahaha! O ledarskapsutbildning oxå? Massa vuxenpoäng! Ha det så trevligt o glöm inte bort oss här!

Pagnie, ja men de anställer bara legitimerade läkare som underläkare, det e nog därför. Men AT ska vi absolut söka till Eskilstuna. Ska fortsätta med sånt nästa vecka. Och Örebro oxå, Kitkät!
    låter väldigt bra. Ja jag kan söka upp dig på fb och kolla vem du egentligen är. men nu glömde jag ditt efternamn ändå goli så nu jar jag problem. i sådana fall måste jag sätta mig och klura på det där kortet igen. haha.
    har inte kitkät facebook?
    Kitkät det är nog dags att skaffa det. hur ska vi annars ha koll på varandra va? det här går inte. vi måste ju kunna hålla kontakt tycker jag. vi har tjatat med varandra för länge för att bara ge upp och lämna varandra nu.

jag tänkte faktiskt på det häromdagen när tråden var lite död för tillfället, att tänk om dom inte kommer tillbaka. hur ska jag då hitta dom igen? usch det går ju inte. jag kanske är lite knäpp men ja ni förstår.
  • goli

hahaha! nä, vad gulligt, Pagnie! Hade inte tänkt lämna den här tråden förrän vi alla tre är gifta! O om du lyckas komma på mitt efternamn så får du gärna adda mig på fb, ska bli så roligt att få ett ansikte till dig! Hade jag vetat era namn hade jag börjat trakassera er på fb för länge sen!

Såååå, ja... jag antar att du inte har ngt val, Kitkät! Du får komma över till den mörka sidan du med, hahaha!

• Pagnie
    goli skrev 2013-01-22 22:51:24 följande:
    hahaha! nä, vad gulligt, Pagnie! Hade inte tänkt lämna den här tråden förrän vi alla tre är gifta! O om du lyckas komma på mitt efternamn så får du gärna adda mig på fb, ska bli så roligt att få ett ansikte till dig! Hade jag vetat era namn hade jag börjat trakassera er på fb för länge sen!

Såååå, ja... jag antar att du inte har ngt val, Kitkät! Du får komma över till den mörka sidan du med, hahaha!
    jag kom på ditt efternamn men jag hittade dig icke på Fb konstigt nog. Väldigt många i iran med samma namn dock. haha
    inboxar dig istället.
  • kitkät

Haha Pagnie, du är så go' "tänk om dom inte kommer tillbaka. hur ska jag då hitta dom igen?". 

Jag har tyvärr ingen facebook. Jag har aldrig haft och kommer nog aldrig att skaffa det heller! Vi får helt enkelt komma på ett annat sätt att hålla kontakten på. Men jag kommer som sagt finnas kvar på BT, åtminstone fram till september, och med stor sannolikhet även efter det. Så mig kommer ni nog kunna få tag i ändå. 
    Och en vacker dag kanske vi kan ses över en fika? :)  

Jag är bara orolig att jag ska känna mig ensam på BT när ni har gift er och blir upptagna med era liv, medan jag fortfarande har 1-2 månader kvar till mitt bröllopet då. Vem ska jag då prata med när jag har panik över saker som går fel i slutskedet av planeringen?  

• Pagnie
    kitkät skrev 2013-01-22 22:52:56 följande:
    Haha Pagnie, du är så go' "tänk om dom inte kommer tillbaka. hur ska jag då hitta dom igen?". 

Jag har tyvärr ingen facebook. Jag har aldrig haft och kommer nog aldrig att skaffa det heller! Vi får helt enkelt komma på ett annat sätt att hålla kontakten på. Men jag kommer som sagt finnas kvar på BT, åtminstone fram till september, och med stor sannolikhet även efter det. Så mig kommer ni nog kunna få tag i ändå. 
    Och en vacker dag kanske vi kan ses över en fika? :)  

Jag är bara orolig att jag ska känna mig ensam på BT när ni har gift er och blir upptagna med era liv, medan jag fortfarande har 1-2 månader kvar till mitt bröllopet då. Vem ska jag då prata med när jag har panik över saker som går fel i slutskedet av planeringen?  
    haha du får fortfarande prata med oss så klart.
    och så klart att vi ska ses över en fika. jag bestämmer att vi tar fika i stockholm i sommar. vad säger ni?
Svar på tråden Orientaliskt bröllop