• SaraJoakim

Har någon sett denna klänningen på en kinasida?

Har någon sett denna klänningen på en kinasida? Eller vet någon om bilderna är av kvalité nog för att skicka till en sömerska på någon av kinasidorna?

Jag provade klänningen i Washington DC och kan fortfarande beställa den där, men vill ändå se om den går att få tag på via en kina sida då jag hittat en annan klänning på en kina sida jag gillar... Känns lite surt o betala så mkt mer när man sett så vackra klänningar från öst..

Jag hittar inte lappen med designer namnet o klänningens nummer, men om jag ser den så uppdaterar jag med det också. Dock har jag tidigare inte fått några träffar när jag slagit det på google... :(

• Svar på tråden Har någon sett denna klänningen på en kinasida?
  • hannijohanna

Jag har tyvärr inte sett den någon annan stans, men måste säga att den ser helt gudomlig ut! Verkligen en av de finaste klänningarna jag sett!! Lycka till!

• SaraJoakim

Jag hittade just lappen;

Designern heter Christina Lucci och den var märkt "P13" men jag får inga träffar online.. :/

Tack, jag önskar den fanns på en kina sida bara eller att jag kunde hitta den online på bild så att jag kunde specialbeställa den.. den kostar $975 i butik plus frakten då min familj måste skicka den.. medan en kinaklänning ligger på kanske $200, känns som att de vore roligare att lägga de där extra $700 på resan eller så istället! :p

• daniiel

Nu när jag ser bilderna på datorn istället för mobilen, så tror jag nog att de skulle räcka för en kopia. Du skulle ju kunna pröva mejla tex Landy och fråga vad dom tror och vad det skulle kosta? Du måste ju inte beställa bara för att du frågar. Då kan du också fråga om de sytt upp en liknande klänning och be om bilder.

Jättefin klänning verkligen :)

• SaraJoakim

Mailat landybridal nu! :) hoppas dom svarar fort :p

• daniiel

Hoppas att du får ett svar snabbt, ja :) Man vill ju gärna veta!

Jag tycker klänningen på aliexpress, som din blivande gillar, är väldigt fin också.. men.. jag måste nog säga att jag tycker klänningen ovan här är finare. Jag är dock inte så jätteförtjust i spets, så smaken är ju som baken :P Det viktigaste är ju att du väljer den klänning du tycker bäst om :)

• Juli2013

åh my god den spetsklänningen var ju helt gudomlig, fantastiskt snygg tycker jag! Verkligen classy och elegant. Jag skulle lätt ha valt den!

I mina ögon, ser den ut som mycket mer kvalitet, ser dyrare ut helt enkelt, än den från USA. Men det viktigaste är ju vad du tycker, som sagt Flört

• daniiel
    Juli2013 skrev 2012-10-04 13:29:48 följande:

åh my god den spetsklänningen var ju helt gudomlig, fantastiskt snygg tycker jag! Verkligen classy och elegant. Jag skulle lätt ha valt den!

I mina ögon, ser den ut som mycket mer kvalitet, ser dyrare ut helt enkelt, än den från USA. Men det viktigaste är ju vad du tycker, som sagt Flört

Saken är den att spetsklänningen blir en kopia, så den kommer inte se likadan ut som på bilderna ifall hon beställer den och spetsen kommer inte se likadant ut. Det blir ett annat spetsmönster. Därför är det väldigt svårt att säga att den kommer se bättre ut när hon väl får hem den.

Det är "problemet" med kinaklänningar, när det inte är "real sample"-klänningar.
  • SaraJoakim

Jag har fått svar från Landy bridal:
    "Ella säger att jag kan få en liknande klänning från dem men påpekar också att de inte kan göra en exakt kopia."

Jag mailade även till USA och bad om designerns hemsida eller foton på kläningen så att jag skulle kunna visa den för mina "bridesmaids" och de ska se vad de kan göra. Hon sa att Lucci var väldigt exklusivt för deras affär och att det var däför jag inte kunde hitta henne online..

Jag berättade om de för min M2B som tycker det är värt $500 att inte få en EXAKT likadan klänning som den jag provade i USA... typiskt killkommentar :p Spetsklänningen är ju bara hans favorit över klänningarna han såg på just AliExpress sa han. Då blev jag ju lite gladare... ;) 

Jag tycker spetsklänningen ser elegant ut, jättefin, söt och allt., megavacker. men jag är bubblig, glad, utåtgående och älskar att resa och back packa, så de känns nästan som om spetsklänningen blir för "lugn". Men o andra sidan är jag rädd att den amerikanska klänningen ser slampig ut med allt bling, att det är för mycket liksom?

• SaraJoakim
    daniiel skrev 2012-10-04 13:53:53 följande:
    Saken är den att spetsklänningen blir en kopia, så den kommer inte se likadan ut som på bilderna ifall hon beställer den och spetsen kommer inte se likadant ut. Det blir ett annat spetsmönster. Därför är det väldigt svårt att säga att den kommer se bättre ut när hon väl får hem den.

Det är "problemet" med kinaklänningar, när det inte är "real sample"-klänningar.
    Detta är en sak som oroar mig med båda klänningar... Men så tänker jag att om jag slutar stirra mig blind på att zoma in på korten så spelar de kanske ingen roll på den amerikanska klänningen? Jag gillar livet och de ser dom ju tydligt hur de är veckat sen gillar jag släpet och att det är en split-side på kjolen och själva elementen kan ju inte vara svåra att genomföra? Sen om pärlorna skiljer lite i storlek eller om jag får ett lite annorlunda mönster i spetsen så spelar de kanske ingen roll? Det var ju de stora elementen jag föll för..?

På den från Ali, så föll jag ju för ljust bandet och spetsen, och om det inte finns några garantier för att spetsen är lika så känns de som att jag riskerar en större besvikelse än på den andra klänningen?

Usch vad svårt! :/ 
Svar på tråden Har någon sett denna klänningen på en kinasida?