• marian­nesv
    Äldre 3 Oct 13:40
    6815 visningar
    20 svar
    20
    6815

    Orange ros

    Jag tänker ha en brudbukett med rosor och ranunkler.

    Orange rosor, aprikosa ranunkler och Vendela roser.

    Är det någon som har ett förslag till en fin orange ros som kan passa?

    Nu har floristen fått lite fria händer, men om jag hittade någon ros jag ville ha kunde jag bara säga till. 

  • Svar på tråden Orange ros
  • Äldre 3 Oct 22:13
    #1

    Hej :) här kommer lite fina rosor i en lite ljusare orange nyans som jag tror kan passa bra ihop med de ljusare vendela rosorna och ranunklerna :)

  • Äldre 3 Oct 22:13
    #2

  • Äldre 3 Oct 22:15
    #3
  • Äldre 3 Oct 22:18
    #4

  • Äldre 3 Oct 22:18
    #5
  • Äldre 3 Oct 22:20
    #6
    Sara1991 skrev 2012-10-03 22:18:47 följande:
    Du kanske skulle skriva namnen på rosorna också? Annars är det svårt att föra informationen vidare till en florist om det är någon TS gillar :)
  • Äldre 3 Oct 22:24
    #7

    Har inte namnen i telefonen utan tog bara bilderna ur mitt bildarkiv :) gillar hon någon av rosorna så letar jag fram de i morgon :)

  • Äldre 3 Oct 22:24
    #8

  • Äldre 3 Oct 22:25
    #9

  • Äldre 3 Oct 22:25
    #10

  • Äldre 3 Oct 22:27
    #11

    I medlemmen "passionsblomman"s galleri finns det fina rosor, bland annat några oranga. Googla på tex milva, cherry brandy och apricot.


  • Äldre 3 Oct 22:35
    #12

    Här kommer namnen på rosorna i turorning :) Carpe Diem, Cinnamon, Azafran, Ambiance och Finess

  • Äldre 3 Oct 22:36
    #13

    Den sista, Finess?, var ju verkligen jättefin :)


  • Äldre 3 Oct 22:48
    #14

    Ja den sista är Finess :) visst är den härlig, en av mina absolutaa favoritrosor , så härligt att den är dubbel :D känns så fin och romantisk, och färgen är också jättehärlig:)

  • Äldre 3 Oct 22:54
    #15

    Ja, den var helt underbar! Jag som inte är så förtjust i rosor har numera säkerligen en 4-5 olika sorter som jag tycker är väldigt vackra :)


  • Äldre 3 Oct 22:57
    #16

    Ja de finns så jättemånga fina, har tidigare inte heller varit så förtjust eftersom de känts så tråkigt och klassiskt med de vanliga sorterna och färgerna men har nu upptäckt hur enormt många spännande sorter de finns och nu är jag kär :P

  • marian­nesv
    Äldre 4 Oct 19:05
    #17

    Tack så jättemycket Sara, och vilka underbara roser!
    Gillade nog dom två första bäst, men det är ju nästan omöjligt att välja mellan vackert och vackert!

    Har du tips på några som är lite mörkare också?

  • Äldre 4 Oct 19:27
    #18

    Kikade du på sorterna jag tipsade om?

    Milva är en mer intensiv orange i färgen.



    Även Cherry brandy.


  • marian­nesv
    Äldre 4 Oct 19:47
    #19

    Daniiel, jag missade visst ditt inlägg!

    Milva gillade jag verkligen, är nog lite inne på att ha lite mörkare oranga...

    Oj vad svårt det är att välja, men Milva och Cinnamon är nog mina favoriter! Måste ringa floristen imorgon för på söndag beställs blommorna
    Får nog kolla vad M2B tycker också

  • Äldre 5 Oct 08:23
    #20

    Hej :) ja visst är dem snygga :) cinnamon brukar å andra sidan vara lite ljusare åt de aprikosa hållet :) men skit snygg . Finns hur många skit snygga rosor som helst men kan tyvärr inte ladda upp bilder nu:( men prata med din floristen och be henne komma med förslag :)

Svar på tråden Orange ros