• Svar på tråden Ball-Gown Strapless Chapel Train Organza Satin Wedding Dresses With Ruffle Lace
  • septembersol

Den har jag också kollat på och är också nyfiken! :)

• daniiel

Har du kikat på liknande klänningar hos Landy (www.landybridal.co)? De har sk. "real sample"-klänningar. Alltså klänningar som de sytt upp, så beställer du en klänning (utan att göra ändringar på den) så vet du vad du får hem. Majoriteten av alla (det är många) som beställt därifrån är dessutom väldigt nöjda med sina klänningar :)

• Mela

Daniiel - jag hittar tyvärr inte klänningen på hemsidan har du sett den?

• Mela

Jaha ..så om jag skickar den klänning som jag har sett på blocket så kan dem sy exakt en sån?? Men hmmmm vågar man lita på deb sidan?? hur e de me tull o sånt?? stort tack för tipset

• daniiel

De syr en kopia och de försöker göra den så lik som möjligt, men de har ju inte tillgång till tex exakt likadant spetstyg, så det kan ju bli ett lite annat spetsmönster. Landy är en av de bästa sk. kinasidorna skulle jag väl säga. Väldigt fina klänningar och seriöst företag. Klänningen på bilden i TS, från Jenjen, kommer de ju också sy en kopia av hos Jenjen och den kommer inte bli exakt likadan som klänningen på bilden heller. Däremot har Landy på sin hemsida klänningar uppsydda av dom själva, så väljer man en klänning ur deras sortiment på hemsidan och inte väljer att göra ändringar på den, så får man en exakt likadan.

När det gäller tull och moms, så spelar det ju ingen roll vilket företag du beställa av. Det kan du ju åka på ändå och jag tycker alltid man ska ta med det i beräkningen. Du kan läsa här om du vill www.alltforbrudar.com/r-kna-ut-tull-moms-2

Men ja, du kan skicka in bilderna av klänningen på blocket och få en kopia uppsydd av den :)

• Mela

Oj vad grym du e o så himla mycket information.. Har du beställt ifrån dem? men hur går man tillväga om ja g vill göra en kopia? Har de nån speciell mail adress där ja beskriver mina önskemål?? Det kan väll bli ganska dyrt eller?

• daniiel

Jag har inte personligen beställt ifrån dom, men jag har hängt här på BT länge och sett väldigt många brudar som fått hem helt fantastiska klänningar från dom. Jag skulle utan tvekan beställa en klänning från dom om jag behövde en till brudklänning, men nu är jag ju redan gift :P Funderar dock på att beställa en ändå haha

Du skickar ett mejl (till service@landybridal.co) med bilder på klänningen du vill att dom ska sy. Ju fler och bättre bilder, desto bättre är det ju såklart. Du kan också gärna beskriva med ord hur du vill att klänningen ska se ut, men tänk på att använda korta och koncisa meningar och var alltid trevlig! Då frågar du om dom kan sy upp klänningen (99% chans att du får ett ja) och så frågar du vad det skulle kosta. Jag skulle tippa på mellan $200-$300, men då är också det här ett av företagen som har bäst kvalitet på sina klänningar. I sammanhanget är det ju inte speciellt mkt pengar ändå.

• Mela

Vet du några brudar på detta forumet som har lite tips o råd ang detta.. ska försöka skriva ihop något till de hahah :) Men jag är ju lite nervs för tänk så blir de inte alls så somman har tänkt sig 

• daniiel

Fråga om de kan sy klänningen i TS? :)

Skriv bara "Hello. I wonder if you can make this dress and how much it would cost? Best regards (ditt namn)" och så bifogar du en bild på klänningen :)

Sedan är det bara att vänta på svar...

• Grodprinsens brud

Vad jag har förstått på diskussioner här så är klänningen på bilden oftast inte exakt den du får från Jenjen men kollar du på Jenny Joseph så har de den variant som liknar orginalet på bilden och som troligtvis är den du får från Jenjen.. 

• Mela
    Grodprinsens brud skrev 2012-10-07 19:23:51 följande:
    Vad jag har förstått på diskussioner här så är klänningen på bilden oftast inte exakt den du får från Jenjen men kollar du på Jenny Joseph så har de den variant som liknar orginalet på bilden och som troligtvis är den du får från Jenjen.. 
    hmm kan du länka adressen ?? 
  • daniiel

Det stämmer bra. Beställer man sk. kinaklänningar, och det inte är en "real sample"-bild, så kommer inte kopian man får hem att vara exakt likadan som på bilden.

• Mela

Det är svårt att få den exakt..men vi får se...har sån beslutsångest

Svar på tråden Ball-Gown Strapless Chapel Train Organza Satin Wedding Dresses With Ruffle Lace