• lillap­ia
    Äldre 3 Oct 08:06
    15325 visningar
    90 svar
    90
    15325

    Någon som ska gifta 2013 sommar?

    Hej alla.
    Jag är bara nyfiken om det är någon som ska också gifta nästa år sommar, själv ska vi gifta oss den 15 juni 2013 på vårt 10 årsdag.

    Har ni planerat mycket eller lite, bokat lokal? Vi har bara bokat kyrkan och vi vet ungefär vad vi ska ha men har inte än ta kontakt med någon, det måste vi göra vet jag.
    Jag har tittat på brudklänningen men vill inte beställa nu när jag håller på att gå ner vikt, har ca 5 kg kvar.

    Det känns spännande att planera men samtidigt vet att det kan bli jobbigt men än så länge tycker jag att det är roligt :). 

    Nu helg ska vi kolla på lokal. 

    Skriv gärna och berätta hur er planering ser ut och om ni har bokat? =)
    / Pernilla.

     

  • Svar på tråden Någon som ska gifta 2013 sommar?
  • lillap­ia
    Äldre 22 Nov 07:22
    #71

    Kaffegrus:
    Å fin med vintage stil, gillar det jag med..
    Spets klänningen är superfin, underbart, men det är du som ska bestämma själv. =).
    Jag skulle välja den spets klänning om min putmage inte står i vägen, haha..  
    Lycka till. 

  • Tin
    Äldre 22 Nov 09:08
    #72

    Förstår ditt dilemma. Älskar båda klänningarna!


    Det här låter kanske lite krångligt nu men när jag har beslutsångest och frågar andra vad de tycker att jag ska välja brukar jag känna efter vilken jag själv villa att de ska säga ja eller nej till. Kan det vara så att du har ett litet korn av starkare känsla för den ena klänningen? Ibland kan det hjälpa att helt släppa det i en dag och sen se på det med nya ögon.


    Som Juli 2013 skriver här ovan tycker jag inte att du ska tänka på vad som är modernt om 20 år. Tänk istället "vad är snyggt nu och vad är min stil nu?" Det är trots allt här och nu man gifter sig :) Lycka till!


    Kaffegrus skrev 2012-11-21 20:10:24 följande:
    Tack Jag är faktisk riktigt nöjd med allt det. Blir en fin helhet.

    Det största problemet kanske inte egentligen är vad som händer om 20 år, men jag tänker onödigt mycket på det också Tungan ute

    Men vad tror ni krashar klänning nummer ett helt? Behöver flera åsikter känner jag då jag själv är helt blank på denna fråga. Tycker om både klänningarna så mycket! Vill ha båda, men skulle aldrig hitta på att byta under dagen, så jag måste välja en..
  • Äldre 22 Nov 09:32
    #73

    Tack alla för era råd! Jag känner mig helt lost och är så tacksom för BT i dessa tider.

    Jag tänker precis som er, att klänningen behöver vara min stil och kännas som MIG. Och det är klart jag ska välja själv Flört Behöver bara lite hjälp på travet före jag klarar av det. Men jag är liksom lite osäker på vilka av dessa som är min stil. Den första föll jag för direkt när jag var helt i början av planeringen. Det fanns ingen tvil om att jag skulle ha den trots att jag inte visste något om resten av detaljerna. Nu som detaljerna kommit på plats tycker jag att den andra är lika bra, men på ett annat sätt. 

    Det som är mig och min stil är klassiskt utan tvivel. Men det tycker jag både dessa är. Klänning nummer två känns lite mer vuxen dock och det tycker jag om. Medan klänning ett kan jag leka och vara lite barnslig i. 

    Jag kanske får vurdera ett förslag i Umetråden: att byta före middagenTungan ute Som Kim Kardashian...

    Just nu tror jag att jag gör som du säger Tin: att släppa det helt och se på det med nya ögon några dagar senare. Så ka jag också fundera på vad jag hoppas att mina vänner ska säga. Bra idéer


  • LindaW
    Äldre 22 Nov 11:30
    #74

    Vi ska gifta oss på midsommar afton 2013. Kyrkan är bokad, bil är fixad och likaså fotograf, make up och håruppsättning. De tre senaste är nämligen en och samma person :) Maten blir enkel eftersom vi själv inte kommer att bjuda på mat, så det blir en bordsbokning på restaurangen mitt emot kapellet. Vårt bröllop ska handla om oss - inte pengarna som vi lagt ner på det.

  • diabol­i
    Äldre 22 Nov 11:53
    #75
    CoG skrev 2012-10-18 12:05:46 följande:
    Ni som gjort Save the date kort.
    Hur ser dom ut?


    såhär ser våra ut =)
  • PiaB
    Äldre 22 Nov 12:06
    #76

    Vet inte om jag skrivit förut i den här tråden, men vi gifter oss 3/8-13


    Allt är i stort sett klart redan, bara finslip med tider på själva dagen kvar. Såhär ser våra spara datumet ut som skickades för ca. två veckor sedan.



  • BrideT­oBe 84
    Äldre 17 Dec 13:49
    #77

    Vad roligt!! Vilken kyrka har ni bokat? =)


    Cakes skrev 2012-11-16 23:32:35 följande:
    BrideToBe 84: Vi gifter oss också den 29:e juni! :)
  • Äldre 17 Dec 20:45
    #78

    Vasakyrkan i Göteborg blev det tillslut, känns jättebra! Vart har ni bokat?

  • Äldre 18 Dec 12:46
    #79

    åh den som är så fin, riktigt mäktigt ställe! kul!!


     


    Cakes skrev 2012-12-17 20:45:16 följande:
    Vasakyrkan i Göteborg blev det tillslut, känns jättebra! Vart har ni bokat?
  • BrideT­oBe 84
    Äldre 18 Dec 18:45
    #80
    Cakes skrev 2012-12-17 20:45:16 följande:
    Vasakyrkan i Göteborg blev det tillslut, känns jättebra! Vart har ni bokat?
    Vad roligt!! Vi bor i Jönköping så det blir en som ligger ett stenkast utanför stan med vacker natur som heter Järstorp. Har ni kommit långt med planeringen??
  • Äldre 18 Dec 19:58
    #81

    Har hittills bokat kyrka och lokal, köpt klänning, tärneklänning och vigselring. Vi har gjort klart inbjudningskorten som vi ska skicka ut i slutet av januari... Har börjat komma på olika cateringalternativ, tårtalternativ samt bestämt vart jag ska sminkas. Hittat en fotograf också :) Lite dekorationer och en del av alkoholen är redan inköpt, festhäftet har påbörjats. Så rätt mycket är gjort, och resten finns typ i huvudet :) Kram

  • Äldre 18 Dec 19:59
    #82

    Hur långt har ni kommit? :)

  • Äldre 18 Dec 21:57
    #83
    Cakes skrev 2012-12-18 19:59:54 följande:
    Hur långt har ni kommit? :)
    Det som är klart
    * klänning, skor, korsett, väska, slöja , strump band , smycken
    - Ska beställa underkjol, röd och en bolero , vit.

    * Mannens kläder är klara
    - Köpa underkläder

    * Allt till dukningen .
    - Ska bara pyssla till ljusen på bordet

    * Blommorna är usedda
    - Beställs en månad innan.

    * Tänor, toastmadames, Bestmans och näbbar är utsedda.

    *  Min syster/ena tärnan fixar mitt hår och sminkning.

    * Velar mellan två olika lokaler.

    * Inbjudnings korten ska snart pysslas till och skickas.

    * Maten betalar svärföräldrarna.

    * Tårtorna fixar svågers flickvän.

    * Fixat bil till vigslen / festen,

    *beställde min vigselring i lördags :D Åh så härligt:D
    Börjar kännas att det verkligen händer nu :) Så i feb ska den vara kvar och jag får äntligen se den förförsta gången:)
     
    Ska ta och beställa hem hindersprövnings lappar, har fått hem lappar om namnbyte.
     
    Typ det vi har kvar och fixa är:
    *Underkläder till oss brudpar.( fin strumpor osv)
    * Alkoholen
    * Blommorna till borden.
    * All alkolfria alt så som kaffe , läsk osv.
    *nya lakan till sängen istället för hotellnatt ( vi har budjet bröllop :)
    * lavendel och ris till riskastningen.
     
    Sen ska vi även beställa:
    *Blommorna ( Buketter osv)
    * underkjolen, boleron
    Det är typ det som är kvar vad jag kommer på nu ;)
  • Äldre 18 Dec 22:13
    #84

    Vilken tur att du skrev kaffe :) Hade bara skrivit upp allt det andra alkoholfria :)

  • Bulis7­6
    Äldre 2 Apr 21:29
    #85

    Alltså shit!!! Vi ska gifta oss 1 juni o jag e skit stressad. Känns som ett virr varr!! Tog de lugnt i början o tänkte att de ordnar sig o kunde för mitt liv inte försåååå hur folk kunde hetsa upp sig på de här viset. Nu sitte rjag här!! Värsta Bridezillan!!!!

    Marint tema.
    Vigsel vid sjön, segelbåt därifrån o in i kanalen o kliver av vid wärdshuset där gästerna befinner sig, middag o fest.
    Vi har inslag av irländskt mitt i de marina eftersom vi gillar sån musik.
    Min klänning är beställd o har kommit.

    That´s it!! Förstår ni!!?? DE E INTE LÅNGT KVAR!!!!!!

  • Bulis7­6
    Äldre 2 Apr 21:35
    #86
    CoG skrev 2012-10-03 19:07:03 följande:
    Nu har jag precis beställt servetter till middag och tårta.
    Kul att bocka av något på listan! :)
    Shiiiit!!! Servetter me ja!!! Helvete!!
  • Bulis7­6
    Äldre 2 Apr 21:55
    #87

    Hur har de gått för er me era klänningar tjejer!!!??

    Här e min. Jag ska ta den till sömmerskan o sy in den o sätta band o rosett i. Kan visa hur den blev sen, men nu ser den ut så här:

     http://www.lightinthebox.com/Empire-V-neck-Sleeveless-Sweep---Brush-Train-Satin-Wedding-Dress--W90904-_p85098.html?utm_campaign=cartcross

  • Äldre 2 Apr 22:01
    #88
    Bulis76 skrev 2013-04-02 21:29:48 följande:
    Alltså shit!!! Vi ska gifta oss 1 juni o jag e skit stressad. Känns som ett virr varr!! Tog de lugnt i början o tänkte att de ordnar sig o kunde för mitt liv inte försåååå hur folk kunde hetsa upp sig på de här viset. Nu sitte rjag här!! Värsta Bridezillan!!!!

    Marint tema.
    Vigsel vid sjön, segelbåt därifrån o in i kanalen o kliver av vid wärdshuset där gästerna befinner sig, middag o fest.
    Vi har inslag av irländskt mitt i de marina eftersom vi gillar sån musik.
    Min klänning är beställd o har kommit.

    That´s it!! Förstår ni!!?? DE E INTE LÅNGT KVAR!!!!!!
    Förstår din stress! men ta det lugnt :)
  • Äldre 2 Apr 22:36
    #89


    Min brudklänning, med underkjol, bolero, slöja och skor :)


    Typ sådan här frisyr, ska till frissören på fredag och ska göra en provsättning och en provsminkning :)


    Slöja + en annan kam med pärlor som jag ska ha på bröllopet ( ignonera håret)


    Min fina vigselrin är  klar och jag längtar tills den får följa med mig hem :)


    Fina röda väskan jag har fått låna av sambons faster :)


    Något blått ;)


    Fina blivande mannen :D , Har även köpt en röd näsduk till honom


    Blivande mannens fina skor!!

    Sen har vi även fixat
    * Allt till dukningen
    * inbjudningskorten är klara och alla har fått dem och osa har redan varit;)
    * 2 par skor till mig
    * Massor av Champanjeglas
    * Lakan till bröllopsnatten
    * Hindersprövningen har vi fått tillbaka med vigselintyg som prästen har fått
    M.m.

    Det som vi har kvar är :

    * Beställa alkoholen
    * Skicka in namnbyteslappen
    * Pyssla klart
    * Beställa blommorna, blir bara en bukett till mig och Cossage till brudgum och bestman.
    * Underkläder
    * Ris till riskastningen
    * köpa alkoholfria alt.

    Och jag känner viss stress över att allt inte är klart!!!!
  • Äldre 2 Apr 23:00
    #90

    snart så flickor. Idag var vi iväg och kollade in kyrkan som vi ska vara i. sen hade vi möte med han som fixar dekorationer. så skönt att sätta sig ner i någons soffa och bara peka. haha.

    så vi har bestämt stolsöverdrag, rosetter, blommor till mig, mannen, tärnor, marskalker, närmaste familjen, gästernas bord, vårt brudbord, kyrkan, utanför lokalen. Samt att vi bestämt vilken dekoration vi ska ha bakom brudbordet. vi ska ha ett vattenfall bakom oss. kommer bli jätte häftigt.

    hämtar färdiga klänningen 17 april. Slöjan hämtade jag hem nyss. smycken är klara då jag hittade ett underbart armband med swarovski kristallet.

    limousinen är bokad. tårtan är bestämd, mannens kläder är fixade han kommer ha en frackcoat/longjacket.
    ringarna ligger här hemma. solist är fixad och egen organist.

    de 3 fotograferna är bokade och klara plus 1 kameraman.

    ja allt är nog klart helt enkelt. ;) inbjudningarna är ute. Osa är 31 maj. så det är ju sådana saker kvar som bordsplacering och köpa hem såpbubblor och ris. ;)

    Snart snart snart!!!

Svar på tråden Någon som ska gifta 2013 sommar?