• emzerus83

Ska man ha underkjol till denna klänning?

Jag har köpt en klänning och nu slog det mig plötsligt, ska man ha underkjol till denna klänning eller är den finast utan? Man kanske inte ens kan ha underkjol när den är tajt så pass långt ner? Kan inte alls sånt här...

Jag tänkte inte alls på att fråga det i butiken, det kom inte ens på tal... men jag kan visserligen fråga där ändå. Men tänkte slänga ut frågan här med :)
    Vad tycker ni?

Här är klänningen

• Svar på tråden Ska man ha underkjol till denna klänning?
  • emzerus83

tack för ditt svar!! Jag får prova med en underkjol när jag ska hämta hem klänningen om ett par veckor... för visst har väl de flesta brudbutiker underkjolar att prova o hyra?

• lurigmumin

Jag har en liknande modell på klänning och jag kommer att ha underkjol. Det finns bra varianter som passar sjöjungfrumodeller. Jag har en med två ringar och lite släp. Det gjorde mycket för min klänning men framförallt slipper jag ha en massa tyll direkt mot benen. Jag tycker det blev lite svalare.

Den här modellen har jag:

Här är min klänning. På bilden sås tår jag på en upphöjning så det är svårt att se exakt vad underkjolen gör tycker jag.

Framifrån

• emzerus83

det blir ju lite lyft för kjolen så det kanske är dte bästa! din klänning är så oerhört vacker!! och den passar dig riktigt bra! Superfin!!! :)

Svar på tråden Ska man ha underkjol till denna klänning?