LyckligaBruden skrev 2012-10-02 22:18:08 följande:
Nu fick vi reda på att svägerskan inte gillar choklad samt att en kompis till mig inte är så förtjust i choklad. Så vi började spåna på att trots allt ha sån där tårta med luft emellan så kan man ha olika tårtor.
Hmm, ja det kan ju vara en idé att ha bara brownies till. Men brukar man inte ha tårtan till kaffet?
Om inte annat så kanske man kan ha browniebitar till vickningen haha. Fast jag är så kinkig så då måste den vara bakad på mitt vis

med kokosflingor i och nutella uppepå
Men om vi gör så att vi har olika tårtor så kan ju jag få en med browniebotten *yay* och i såna fall kanske bara ha hallonmousse på den och inget mer förutom sockerpasta? Eller blir det too much med bara brownie och mousse?
Kanske ska ta och experimentera lite hemma

Olika tårtor kan vara både jättebra, och superdåligt...
Om man har olika smaker i tårtorna så kan det hända att det går åt mycket mer tårta än vad det skulle göra annars och även att man kanske får mer svinn.
De flesta vill ju smaka lite av alla tårtor och oftast blir flera små bitar mer än en normal bit tillsammans. Men eftersom man är lite mätt efter maten så brukar det annars gå mindre tårta efter en rejäl middag.
Jo man brukar ha tårtan till kaffet. Men en pytteliten mumsbit av brownie går nog ner även om man äter tårta.
Det är alltså mer som en kul grej och för att det är
DU så att säga...
Första försöket jag gjorde med tårta med sockerpasta var browniebotten, hallon och grädde och sen sockerpasta ovanpå.
Sockerpastan är ju som att äta rent socker, så jag skulle hellre skippa sockerpastan då och göra typ en gräddtårta med hallonspegel på browniebotten. För det blev väldigt mäktigt och extremt sötsliskigt.
Man kan inte heller lägga sockerpastan direkt på grädden, för då smälter den och börjar läcka ut vätska runt tårtan som inte ser så fräscht ut

Så du måste i så fall också få in en smörkräm på den tårtan mellan grädden och sockerpastan.
Alla gillade inte choklad på vårt bröllop heller.
Men dom fick äta det som inte var choklad helt enkelt. Vi valde en tårta som vi gillade, det var ju faktiskt vi som gifte oss resonerade vi