• brud 04

Förslag på kattnamn till hona

Vi har en katt sedan tidigare som heter Zigge. Nu ska vi skaffa en katt till, en hona. Vi funderar på vad hon ska heta. Är det nån som kan ge några bra förslag.

• Svar på tråden Förslag på kattnamn till hona
  • Tess 27/9 2003 (tidigare 13/9)

Jag tycker helt klart att kissen ska heta Marley! Zigge och Marley (Ziggy Marley tänker jag på)! Klockrent!

• mermaid

Se var du får katten ifrån och se om du kan göra någon anknytning till det.
    Mammas och pappas katt har bytt namn för först hette den Nollåtta eftersom den kom från Sthlm, men efter ett tag tog latheten vid och det blev Lotta istället och nu är det Lottis som gäller. (Förutom för pappa som alltid kallar henne Misen)

• Gift Anna

Vår honkatt heter Solaris,efter ett dataoperativsystem,samt filmen refter filmen Solaris.
    Hon fyllde 6 månader igår!

• Aima

Min honkatt heter vanessa i stamtavlan o jag tyckte att det var så fint så hon fick heta det ett tag också.Sen tyckte jag att det kanske var lite långt så då blev det -hrm....fisen istället.Fisen kan jag kanske inte föreslå men Vanessa om man tycker om långa namn eller Pepsi som min gammla hona hette som dog för 3 vekor sedan.
    Långt inlägg för en kort fråga...
    Aima

• lilla lilo

här är några förslag ,lina ,misan,gosan ,
    speddy,gumzan,k2,sasha,sotis,mjaos(min dotter valde det sista namnet.

• Nyfiken gul , nu fru

Mårran? Om man knyter tankarna till mårrhåren?

Om jag köper katt så ska det vara en liten herre som heter Morris.

En gammal klasskompis hade en katt som de döpte till "Randiga rutan" precis som butiken med samma namn. Den katten var just både randig, rutig och prickig och blandad med allt från stamtavlor till rena vildkatter.

• Gerda

Brud 04:

Kan du inte visa en bild på kissen när hon kommer hem? Å så klart vad hon får heta!

Mina heter Samba och Mockasin

(hona resp. hane)

• jambasi

Jag har kört på namn som börjar på M och sen ska väl katt namn ha S i sig för de lysnar så bra på det (stämmer säkert inte).

mina katter har hetat, Missan Misse Missy Mysan Musse Mumsan

Fantasifult?...nja!

• brud 04

Tack för alla förslag. Vi ahr bestämt att hon ska heta Zelda. Min sambo fick bestämma eftersom jag bestämde förra kattens namn, Zigge. Här är vår katt 11 veckor gammal. Det är hon som gäspar på förstasidan, Nevada heter hon just nu. Klicka på kattungar så finns det fler bilder.

www.hemsida.net/icewoods1/

• Freja

Vad söt hon är!

Ta väl hand om varandra.

/Fru Freja :)

• ester

Jättesöt kisse, hon är jättelik min egen kattjej! Som förvisso inte är helrasig skogis men har en hel del i sig ändå (tofsar under tassarna, i öronen, yvig svans). :)

• Peppe

Simba tycker jag är ett fint kattnamn.

Berätta vad det blev!

• Fröken Svensson

Litet långsökt måhända, men mig veterligen är de gamla egypterna de enda som verkligen hållit katten högt tom haft en kattgudinna (Maat) så ett namn efter en egyptisk gudinna eller kvinnligt farao...

Fast slänga upp fönstret och väcka grannarna med ett vrål efter "Hatschnepsut" är måhända inte gjort i en handvändning...?

Svar på tråden Förslag på kattnamn till hona