• lillama

    Behöver hjälp med en bra BH!!

    Hej!
    Ja jag behöver då hjälp med en bra bh som är axelbandslös. Jag har 75b (i endel har ja bara 75a). och behöver en bra som sitter snyggt och som gärna får mina bröst att se större ut.
    Jag skäms för mina då dom är så små. Hade c innan barnen och nu är dom helt borta :'(
    Gick upp till D när de va någon månad kvar i graviditeten men har bara kunnat amma i 2 & 3 veckor..

    Vet någon om något bra piller så dom växer? Någon som testat någon sort och kan tipsa om någon?

    Men först och främst en BH som sitter snyggt under klänningen..

  • Svar på tråden Behöver hjälp med en bra BH!!
  • Biographic

    Gå och prova! På Twilfit, Underverket och andra underklädesaffärer har de väldigt hjälpsam personal.

  • lillama

    Ååå måste åka in till stan o prova :(
    Jag har dock 1½ timme in till närmsta butik.
    Står även utan körkort..
    Men får göra de nu i veckan .

    Lägga in ett inlägg? Håller den samma passform då?

    Tokig; joo ja vet, men vill ju trivas me sin kropp.. Detta stör mig även i vardagen, sällan jag sover utan bh för min sambo ens.. Hatar att visa dom små ärtorna..
    Har tjatat om en operation och om något år har han sagt okej till de (behöver bara ha lite mera pengar)..
    När ja har bh hemma så e de puch up med inlägg-.

  • Tokig
    lillama skrev 2012-10-01 13:09:47 följande:
    Lägga in ett inlägg? Håller den samma passform då?

    Tokig; joo ja vet, men vill ju trivas me sin kropp.. Detta stör mig även i vardagen, sällan jag sover utan bh för min sambo ens.. Hatar att visa dom små ärtorna..
    Har tjatat om en operation och om något år har han sagt okej till de (behöver bara ha lite mera pengar)..
    När ja har bh hemma så e de puch up med inlägg-.
    Usch vad tråkigt... mitt tips är att göra en underklädesfotografering :) Låter galet, jag vet, men jag gjorde en sån till min M2B... och gud ska veta att jag inte har en perfekt underklädeskropp. 80B i BHstorlek, 80 kg till mina 1.65 cm så jag är knubbig, och när jag fotograferades så vägde jag mer än någonsin. Men när jag nu i efterhand ser bilderna så tycker jag att jag är rätt snygg ändå. Sjukt härlig självförtroendeboost...

    Men åter till saken.

    Nelly kan du ju beställa hem från och skicka tillbaka om det inte funkar. Men de BH-arna jag tipsade om är hur bra som helst. Den enda axelbandslösa BHn jag hittat som ger puch-effekt.

    Och free-bra är ju också bra. Jag har itne provat själv att använda de som inlägg men jag såg det tipset i en annan tråd. Och jag har testat andra inlägg och det fungerade. Men jag kan se en fördel med att använda en free-bra istället för lösa inlägg eftersom man slipper oroa sig för att de ska halka omkring.

    Lycka till!
  • tinaalpfält

    Jag ska ha en Calvin Klein axelbanslös BH som jag tycker är toppen Skrattande. Jag köte två st när jag ändå höll på och den ena har jag använt jättemycket. Har t.ex. på mig den nu på jobbet för att den är skön och att jag har spets upptill på toppen och det är snyggare utan axelband under. 

    Tror att det är denna:
    http://nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/underkl%C3%A4der/bh-toppar/calvin-klein-170/seductive-bra-170249-13/
    Fast jag har två olika hudfärgade nyanser istället för vit.  

  • MissHH

    Jag beställde min via nätet men va och testade den innan i butik! Bekväm och skön att ha på sig den o pucshar upp mina hängiga bröst!! :) www.timarco.com/se/underkläder/bh/wonderbra-ultimate-strapless-lace Fast i elfenbens vit! :) hoppas jag har gjort rätt nu så du kan gå in via länken! :) Hoppas du hittar nåt du trivs i! :)

  • Jessa

    Change - där finns allt möjligt för alla storlekar. Eftersom jag själv har "rejäl" byst är det väldigt svårt att få tag i underkläder, men på Change hittar jag alltid något

    Lycka till! 

  • lillama

    Tack för alla tips!

    Ska till en underklädersbutik på torsdag och kolla.

  • LjuvaVindar

    Hej ! Sköna Under i Sundsvall kan du få hjälp med bh Lycka Till .

  • kaju

    Jag hade en klänning med djup urringning i ryggen och bara smala axelband. Jag hade stora bekymmer om bh innan jag kom på att sy fast bh:n, en wonderbra från Lindex (eller Kappahl?) som har rejäl fyllning, i klänningen. Vi klippte av banden och fäste bh:n i sidorna på klänningen. Det gav en ordentlig push utan att se konstigt ut. Jag blev supernöjd! Lycka till! Glad

Svar på tråden Behöver hjälp med en bra BH!!