• AnnikaS

Om regn vid utomhusvigsel och fest?

Egentligen är det väl inte sån stor grej men jag vill känna mig säker på en backup-plan vid regn.
    Vigseln har vi tänkt ha i en trädgård, helst utan tält.. är det dumdristigt, för stor risk? Vad tar man till för akut lösning om regnet är ett faktum?

• Svar på tråden Om regn vid utomhusvigsel och fest?
  • Lady Antebellum

När på året skall ni gifta er?

• tinaalpfält

Vi kommer att ha ett partytält som back-up till oss, plus VF och brudfölje. Till gästerna har vi sagt att de ska ta med sig paraply och varma kläder. Om det vräker ner kommer vi vara inne i festlokalen där festen kommer att äga rum senare på kvällen.

Vi gifter oss nu på lördag!

• Tokig

Vi gifter oss också nu på lördag. Har sedan länge lagt in en beställning på 17 grader och solsken. Om denna beställning slarvats bort av de som handlägger och fixar väder så kommer vi vara inomhus i festlokalen.

• sommar2014

Vi har tänkt något liknande. Alltså till festlokalen hör en trädgård - där ska vi förmodligen ha vigseln. Om det regnar är vi inne i festlokalen i stället. Blir bra hoppas jag. (Bröllopet är i juni.)

Jag tycker att det känns trist att gästerna ska sitta ute i regnet, är det det minsta dåligt väder är vi inomhus. Inget kul att sitta i kyligt regn i finkläder tänker jag ...

Svar på tråden Om regn vid utomhusvigsel och fest?