LyckligaBruden skrev 2012-09-29 17:27:05 följande:
Låter som att det blev perfekt
Jag är glad att jag hittat en klänning jag fastnat för. Är en sån där velig typ annars och kan få beslutsångest om det finns för många val så var lite orolig över det när det kom till klänningen, det är ju dagen med stort D och klänningen med stort K så det måste ju kännas rätt!
Och alltid trevlig när det är ett bra pris. Nu hade jag tur att min pappa ville betala klänningen, det blev dyrare än tänkt *hoppsan* och så kostar det läskiga 500 kr i timmen att sy upp den och justera. Iaf hos den sömmerskan som Lilly rekommenderade, kanske finns billigare.
Det är otroligt vackert med släp, det är ju bara brudklänningar som har det så det blir ju verkligen speciellt. Nu när jag ser hur långa släp det finns känns det som att min inte har nåt alls i jämförelse haha men nöjer mig med den lilla biten släp som är så slipper jag tänka på att byta klänning och sånt (förhoppningsvis)
Ja, för mig blev det nästintill perfekt :) Därför köper inte jag argumentet att man inte ska byta klänning för att brudklänningen är så speciell, för jag hade två speciella klänningar ;P
Men självklart ska man välja som man vill. När gäller brudklänning, så är det helt och hållet upp till bruden i fråga att ha den klänningen hon vill, så länge hon vill :D Har du hittat en klänningen du verkligen tycker om och känner dig fin i, som dessutom är bekväm, så är det toppen! Känner du att släpet inte kommer bli något du stör dig på under kvällen, så ska du ju absolut ha den hela kvällen! Det finns ju som sagt lösningar för släpen, både att "hänga upp" det och att kroka det runt handleden.
Min drömklänning, med 3m släp, som tyvärr var för liten så jag kunde inte använda den. DET var ett släp ;P Svårt att få med på bild hur långt det faktiskt såg ut och var. Jag grämer mig än idag faktiskt att jag inte använde den klänningen...