HJÄLP! Krångel med säljare- ej bröllops relaterat
Detta är inte bröllopsrelaterat men behöver ändå få råd så jag vänder mig hit ändå och hoppas nån kan hjälpa mig.
Jag har köpt två hästtäcken begagnat. Betalade in 755:- på säljarens konto och fick täckena skickade till mig med posten. Tyvärr sakades det en typ av rem till båda täckena vilket säljaren hävdar inte ska finnas där samt att några spännen och resår remmar var bortklippta. Jag klagade till säljaren som sa att jag kunde skicka tillbaka täckena. Efter mycket om och men fick jag in pengar på kontot igår, men bara 650:- Täckena köptes för 350:- st och jag betalade 55:- i frakt. När jag påpekade att hon betalat in för lite menar hon att hennes bank dragit 50:- för att fixa överföringen och hon tänker bara betala 700:- totalt, för frakten till mig tänker hon inte stå för. Dessutom vill hon att jag skickar tillbaka paketet med posten som är nästan dubbelt så dyrt som schenker. (hon påstår att hon betalat 165:- för frakten till mig.) Så vad gör jag nu???
Jag antar att jag inte kan begära att hon ska betala returfrakten även fast jag egentligen tycker att hon borde det, då hon sagt att täckena var hela och felfria vilket de inte var. Hade jag vetat att de var trasiga hade jag aldrig köpt dem! Ska jag behöva stå för att hennes bank (HSB) drar 50:- för att göra en överföring till mitt konto? (nordea) Tycker dessutom att det låter konstigt att henens bank skulle ta betalt för att göra en vanlig överföring... Vem bör stå för frakten till mig?
Vet inte om det har nån betydelse men täckena skickades dessutom med ett stort företag som avsändare. Antar att hoon jobbar där...
Ber om ursäkt för ett rörigt inlägg men hoppas nån kan hjälpa mig för jag har inte en susning om vad jag ska göra nu... =(