• Anonym (Otålig)

Otålig- väntar på frieri

Behöver gnälla lite- och kanske finns det någon som har det likadant. 
    Jag och min pojkvän har länge pratat om framtiden och att vi vill förlova oss, vi har t.o.m tittat på ringar och i princip valt vad vi vill ha. Från början var det tänkt att vi skulle förlova oss innan sommaren, sen blev min pojkvän av med jobbet, så det blev inte av. Han fick ganska fort ett jobb igen, så där står vi nu. Jag längtar jättemycket efter att förlova mig(och gifta mig) med honom, och det tänker jag på varje dag. Dessutom så har han bestämt att han vill fria så det får han göra, men jag orkar inte vänta. Blir tokig på att vänta, bara vill,vill,vill nu, nu, nu. :) 

Så vad gör man för att inte bli tokig? :)  

• Svar på tråden Otålig- väntar på frieri
  • Anonym

Jag och min M2B hade varit förlovade i 1½ år, tillsammans i 6 år när jag satte ner foten en dag och sa att nu får vi fan gifta oss
    Så nu, om mindre än 2 månader gifter vi oss!

Fria själv och gift er!

• Anonym (Otålig)
    Anonym skrev 2012-10-12 14:42:09 följande:
    Jag och min M2B hade varit förlovade i 1½ år, tillsammans i 6 år när jag satte ner foten en dag och sa att nu får vi fan gifta oss
    Så nu, om mindre än 2 månader gifter vi oss!

Fria själv och gift er!
    Haha, låter härligt ;) Grattis! 

Han vill så gärna vara den som friar, så vill inte ta den glädjen ifrån honom, annars en mycket bra idé att fria själv.  
  • Anonym (Otålig)
    Anonym skrev 2012-09-28 12:48:36 följande:
    Förlåt, men det verkar så barnsligt att vara så otålig..det är väl hans uppgift att välja dag, tillfälle och allt runt omkring. Är det bara gifta sig som du vill, få ha ett drömbröllop eller ha killen i ditt liv..ett giftemål är bara en underskrift på ett papper..medan killen är hela din verklighet och vardag.

Jag tycker du ska lugna ner dig och låta honom ta beslutet..och vara tacksam för honom istället.
    Kan ju nämna för dig som tycker att det är barnsligt, att det förmodligen är en större grej för mig än för dig. Vi båda två är uppväxta i religiösa hem så det innebär att vi vill vara gifta innan vi flyttar ihop osv. Så för mig är inte giftemål en underskrift på ett papper, det är ett helt nytt liv för mig. Så det är inte bröllopet som är så viktigt i sig, det är att jag vill ha det där livet med honom, och gärna så fort som möjligt. Jag är tacksam för honom, absolut, det är därför jag vill ha honom i mitt liv så fullkomligt som det är möjligt. 
  • Tilda93

Jag sa till min sambo redan efter 3 veckor att jag ville förlova mig med honom, så skulle han fixa mig en ``mutter´´ ring i krom.. hm nu snart 3,5 år senare har jag fortfarande inte fått DEN ringen.
    MEN efter 5 månaders prat och valp ögon ;) , så friade han hemma i sängen och vi förlovade oss på nyårsafton/dagen vid 00 slaget den 1/1 - 10.
    Sen friade han igen på vår 3 årsdag så nästa sommar blir det bröllop :D
    Det kommer! , ville också tillslut fria själv men han vägrade!!, han skulle faktiskt säga nej om jag hade gjort det haha.. menmen det kommer :D

Lycka till Kram {#emotions_dlg.flower}

• Anonym (Otålig)
    Tilda93 skrev 2012-10-16 01:43:40 följande:
    Jag sa till min sambo redan efter 3 veckor att jag ville förlova mig med honom, så skulle han fixa mig en ``mutter´´ ring i krom.. hm nu snart 3,5 år senare har jag fortfarande inte fått DEN ringen.
    MEN efter 5 månaders prat och valp ögon ;) , så friade han hemma i sängen och vi förlovade oss på nyårsafton/dagen vid 00 slaget den 1/1 - 10.
    Sen friade han igen på vår 3 årsdag så nästa sommar blir det bröllop :D
    Det kommer! , ville också tillslut fria själv men han vägrade!!, han skulle faktiskt säga nej om jag hade gjort det haha.. menmen det kommer :D

Lycka till Kram {#emotions_dlg.flower}
    Va härligt, grattis ;) Äntligen liksom ;) 

haha, precis som min kille då, skulle vägra ifall jag frågade, bara för sakens skull liksom. Kul också att du och jag verkar vara i samma ålder ungefär, är själv 92:a. 

Tack för peppen! ;) 

Lycka till med bröllopet kram :) 
  • AnnSofieS

Mina kära sambo är inte den mest romatiska av sig. Om det ska hända något hos oss så får jag sköta sånt. 

Vi hade beställt en resa till Grekland 2011 och då frågade jag om vi inte kunde förlova oss där, det skulle bli vår tvårsdag i september.

I somras började jag fundera på bröllop och sa till sambon att det är dax att spara pengar till vårat bröllop 2014. Sen blev jag otålig och fråga om vi inte kunde köra redan nästa år.
    Svaret jag fick var: Jag tänkte leva med dig resten av livet så ja varför vänta.

• Chicita
    1700tal skrev 2012-09-28 14:27:31 följande:

Eh, varför? Du kan väl bara kontra med att bestämma att om du vill fria så då får väl du göra det.

Gick och väntade i 107 år tills jag tröttnade. Tog saken i egna händer och ställde frågan själv under romantiska former. Sen valde vi ringar tillsammans och valde ett datum och plats ihop för ringbyte. Hur mysigt som helst blev det och jag är så glad att jag kom över denna förtvivlade passivitet som det innebär att gå och vänta, jeeze liksom...

Ruter, flickor! Rappar inte pojkarna på, så blir de omkörda.

107 år... det var inte illa. Blev inte tant trött i benen av den långa promenaden genom kyrkan? Flört

Men ja jag håller med, vi lever på 2000-talet. Vill man ha något gjort så får man göra det själv {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Anonym (Otålig)
    AnnSofieS skrev 2012-10-16 18:15:02 följande:
    Mina kära sambo är inte den mest romatiska av sig. Om det ska hända något hos oss så får jag sköta sånt. 

Vi hade beställt en resa till Grekland 2011 och då frågade jag om vi inte kunde förlova oss där, det skulle bli vår tvårsdag i september.

I somras började jag fundera på bröllop och sa till sambon att det är dax att spara pengar till vårat bröllop 2014. Sen blev jag otålig och fråga om vi inte kunde köra redan nästa år.
    Svaret jag fick var: Jag tänkte leva med dig resten av livet så ja varför vänta.

Vad gulligt! :) Grattis till stundande bröllopet får jag väl säga då! :) och bra jobbat av dig att ta tag i det själv ;) 

Vi kommer nog dock få vänta lite grann, jag ska förmodligen börja plugga nästa vår så han är den enda som kommer jobba heltid.  Min tänker lite tvärtom ibland tror jag, " Jag tänkte leva med dig resten av livet, så varför stressa fram" även fast jag vet att han så gärna vill också. 
  • AnnSofieS

Tack!
    Min har varit gift en gång tidigare och det var hemligt bröllop. Nu är det jag som bestämmer och då kör vi  all in =) Med mat, fest och hela kittet.

• Anonym (Otålig)
    AnnSofieS skrev 2012-10-16 19:35:47 följande:
    Tack!
    Min har varit gift en gång tidigare och det var hemligt bröllop. Nu är det jag som bestämmer och då kör vi  all in =) Med mat, fest och hela kittet.
    Hah, go for it! ;) 
Svar på tråden Otålig- väntar på frieri