• lynn

Brudklänningsbutiker i Göteborg

Hej!!

Har någon vänlig själ tips på vart man kan hitta fina brudklänningar i Göteborg? Det går väl alltid att googla adresser, men jag föredrar att fråga här ifall någon redan har letat i samma område eller hört om någon bra butik!

Tack för hjälpen!!! :)

• Svar på tråden Brudklänningsbutiker i Göteborg
  • fannysan

Jag var ute ganska nyss och kika och det fanns inte super mycket just nu, de skulle få in mer klänningar i November :) Jag var på Remanns högtidskläder och där var tjejen super trevlig och hjälpsam. Tonys högtidskläder var helt ok, han som jobbade där var trevlig. Sen var jag på Weddingsquare vid järntorget och hon som jobbade där var inte alls trevlig eller hjälpsam :P ganska lustigt men men :) vet andra som vart nöjda där.

• lynn

Tack fannysan för tipsen!! :) Jag kommer till Göteborg i oktober och tänkte börja kika lite då (bor utomlands i vanliga fall), men jag har ett helt år innan mitt bröllop så det ska nog gå även om jag måste vänta någon månad :) Det är inte helt lätt där ute i klänningsdjungeln....

• Makeupmyday

Jag köpte min klänning på Ramona Design, jättebra bemötande fick jag!

Remanns och WeddingSquare sket totalt i mig, de sistnämnda fast jag tillochmed hade bokat tid.

• fannysan

Åh vad spännande :) Du får säga till om du hittar något eller om du får något tips :) Jag ska till USA i oktober så tänkte kolla där också :) Det finns så mycket, vet inte vart jag ska börja :P

• Makeupmyday

WeddingSquare ute vid Gamlestad ska tydligen vara bättre!

• Juli2013

Tonys Högtidskläder är jättebra tycker jag, har köpt balklänning där och vet flera som köpt brudklänning. Personalen (Tony och hans brorsa Glad ) är jättetrevliga och engagerade. Brudklänning har jag inte hunnit kolla på där ännu, ska börja med att prova i stockholm nästa helg med min syster, och sedan blir det kanske att gå över till tonys och andra här i götet :)

Weddingsquare är katastrof, tycker jag (har köpt en del balklänningar i mina dagar), och Ramonas var jag inte heller nöjd med, men man kanske får bättre sevice när man köper brudklänning (=dyrare Glad )

• brudpar2013

Finns två bra på Linnégatan. Den ena där jag köpte min -Tonis högtidskläder (närmare linnéplatsen). Den andra är närmare Järntorget och heter Johans högtidskläder (tror jag), personalen där är ganska otrevlig men finns många klänningar att titta på. 

• Juli2013

får nog tillägga att jag menar Tonys på vasaplatsen, visste inte att det fanns en på Linnegatan också Glad

• lynn

Tack för alla tips, jag har noterat dem alla! :) Vad tråkigt att flera av er fått dåligt bemötande av personal, man vill ju känna sig bekväm i en butik där man ska köpa något så viktigt som sin brudklänning! Hade gärna spanat efter en klänning i USA också, det finns ju så mycket att välja på där. Själv bor jag i Paris, men det är ju i princip omöjligt att hitta annat än exklusiva marken här (vill ha en fin klänning, men den måste inte vara exklusiv)! :)

• brudpar2013

Förlåt, det är jag som sa helt fel!! Här kommer en rättelse:

Johans Högtidskläder (Linnégatan 51) Bra bemötande, de kan beställa hem klänningar. Tyvärr liten lokal men ändå fint utbud.

Remanns Högtidskläder (Linnégatan 4) Dåligt bemötande men stort utbud.

Svar på tråden Brudklänningsbutiker i Göteborg