• Miss M

Kärlekslåtar utöver de(t) vanliga?

Är det någon som har tips på fina kärlekslåtar?

Alltså sådana om lycklig kärlek, men helst inte alltför smörigt och inte de allra vanligaste... 

Jag funderar på solosånger till kyrkan och första dansen (där vi nog är inne på en vals). 

• Svar på tråden Kärlekslåtar utöver de(t) vanliga?
  • Miss M

Puffar lite för fler förslag på fina, gärna lite ovanliga, kärlekslåtar...

• Chicita

Solosångerna vi hade i kyrkan var:

Sarek - Genom eld och vatten (omarrangerad så den blev lite långsammare)
    Nordman - En dåre som jag

Flört 

• Victoria F

Vi ska ha "Du behöver aldrig mer vara rädd" av Lasse Lindh som solosång. Älskar den och den passar så perfekt in på oss.

Om vi skulle haft brudvals hade jag absolut dansat till  "These are the days" med Van Morrison. Helt underbar låt, tycker jag Glad En mer klassisk vals och också jättefin är "Can't help falling in love", med Elvis.

• Shining

när vi gifte oss 11-11-11 hade vi varit tillsammans i 16 år, ( jag var 15 och han 17 när vi träffades) texterna i dessa låtar är så oss  

två killar spelade gitarr och sjöng

denna när vi gick in: 

sång 2:

sång 3:

• CeciliaX

Vi funderar på följande låtar som solon i kyrkan:

Siftelsen - Vart jag än går (något lugnare än orginalet dock)
    Ted Gärdestad - För kärlekens skull 

• Växjöbrud2011

Vi hade "Lyckorus" med Elin Sigvardsson i kyrkan. Inte jättevanlig tror jag även om en del har den. Jag älskar låten - den är vår låt (min man hade den i sin spellista med mysiga, romantiska låtar som vi lyssnade på när vi började träffas). Den finns inte på spotify men sök på youtube.

Dessutom verkar det va omöjligt att hitta noter till den, men vår kantor fixade det ändå så man kan ju alltid fråga om ifall :) I övrigt hade vi Du är allt i kyrkanoch Av längtan till dig som vals, så ganska vanliga låtar där :)

Hoppas ni hittar lite bra låtar!

• maxmamma

vi funderar på att ha låten: öppna din dörr med Tommy Nilsson.  och någon låt med Lena Philipson: Månsken i augusti, vi hade först tänkt kärleken är evig men nja månsken i augusti kanske är lite mer känslig o lite mer finlir

• Krystal

Fick höra av m2b här om dan att låten "My heart goes boom" får honom att tänka på mig...och jag sa till honom att låten "My baby takes the morningtrain" får mig att tänka på honom

Svar på tråden Kärlekslåtar utöver de(t) vanliga?