• Sandra87

Spetsklänning från Kina?

Är det någon här som beställt en Kinaklänning i spets? Har helt snöat in på spetsklänningar, men är lite fundersam kring kvalitén på spetsen om jag beställer en från Kina. Givetvis förstår jag att det blir skillnad mot om jag går ut och köper en spetsklänning i butik för 20 000, men huruvida det är värt att beställa en Kinaklänning eller inte beror ju lite på hur stor den skillnaden är...

Är det någon som har erfarenhet?

• Svar på tråden Spetsklänning från Kina?
  • Tokig

Jag har beställt två spetsklänningar från Kina, men oliak resultat.

Bilder kan du se här:

http://www.brollopstorget.se/Annonser/90458?ref=%2FAnnonser%2F%3Ftrade%3D%26text%3D%26category%3D%26area%3DJ%25F6nk%25F6ping%26x%3D39%26y%3D21

http://www.brollopstorget.se/Annonser/90456?ref=%2FAnnonser%2F%3Ftrade%3D%26text%3D%26category%3D%26area%3DJ%25F6nk%25F6ping%26x%3D39%26y%3D21

Första gången fick jag vara med och välja spets. De skickade olika förslag till mig och jag fick välja den jag tyckte bäst om. Men där var det ingen färdig modell jag köpte utan det var en klänning helt utifrån mina egna önskemål och förslag. Den spetsen är superfin, men ganska tät.

Den andra klänningen är mer en färdig modell så då var ju spetsen förvald. Den spetsen är glesare och lite blankare.

En smaksak vilket man tycker är finast.

Men för mig fanns det ingen möjlighet att lägga alla de tusenlappar det krävs för att få en fransk spets och detta var ett utmärkt alternativ.

• rock brud

Jag har också beställt en helt i spets från Kina, en "pronovias";)
    Jag har prövat orginalet och skillnaden är inte värd 15000 i mellan skillnad:P
    Jag beställde från daphnebridals.com

• Sandra87

Tack så mycket för era svar, jättefina klänningar alla tre! :) Uppskattar verkligen att ni berättade om era erfarenheter!

Hur funkade det att handla från daphnebridals? Funkade kommunikationen bra? Tycker du att klänningen blev lik originalet? Har försökt söka lite efter dem här i forumet, men får inte upp något...

Tack igen!

Svar på tråden Spetsklänning från Kina?