• Redaktör Kristin

    Har du husdjur?

    Berätta om ditt/dina husdjur om du har något. (Kanske har du någon bild?)
    Om du inte har husdjur - varför inte?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du husdjur?
  • daniiel

    Javisst, vi har två huskatter som heter Sixten och Svante samt en hund, Staffordshire bullterrier, vid namn Stella. Sixten är äldst med sina 6,5år, Svante är 5år och Stella är minstingen som blir 1år nu i oktober.

    Här är våra katter, Svante (ljusare) till vänster och Sixten (mörkare) till höger.



    Och vår lilla Stella.


    Alla tillsammans :)


  • Ekna

    Jag har två katter Oskar 2,5år och Hannibal 1,5år. Båda "bondkatter" så att säga. Oskar tog vi hem när han var 6 veckor då våra kompisar som fått kattungarna åkte på semester och Hannibal är en från en hjälp organisation ( skånekatten) så han var ca 14veckor när vi fick han. Men två underbara katter som är jätte busiga och ska gosa mycket med en. Dom är bara innekatter men Oskar går utan problem ute i koppel. Hannibal är livrädd när han kommer ut så han bär vi mest om han ska med någonstans. Tyvärr kan man inte lägga upp bilder från iPaden (jag lägger upp bilder på bloggen på dom om ni vill se) men Oskar är svart och vit mest vit och Hannibal är är lite randig åt det svarta hållet.


  • daniiel
    Ekna skrev 2012-09-24 11:52:04 följande:
    Jag har två katter Oskar 2,5år och Hannibal 1,5år. Båda "bondkatter" så att säga.
    Vilka sötnosar! Oskar är extremt lik en katt jag tog hand om en sommar för 10-15år sedan och Hannibal är fruktansvärt lik en foderkatt vi hade för drygt 1år sedan åt Djurskyddet. Lite lustigt tyckte jag :)

    Våra katter är också bara innekatter, men de ligger gärna på balkongen och solar :) Den ena vågar inte gå på gräs och den andra vågar inte gå på asfalt :P
  • Tokig

    Vi har två fina katter. De är inte ur samma kull men ändå bästa vänner.

    Denna bilden är tagen dagen efter den gråa kom till vår familj:



    och denna är tagen för någon vecka sedan:


    Det har varit kärlek vid första ögonkastet. Både mellan våra små men också mellan oss och katterna. Kan inte tänka mig en familj utan dom nu. Och idag fyller den äldsta ett år.


     Grattis!!! Det blir extra gomat när jag kommer hem idag :)
  • Ekna

    Tack :) dina katter är med jätte söta dom har sånt fint runt ansikte. Dom hade väldigt lik teckning fram till. Stella ser jätte fin ut och har fina färger :) kul att du sa att dom var så lika har kommit fram till att det är. Många katter som ser ut som dom. Hittade tillochmed ett kort på gallerix för någon dag sen där det är två kattungar som håller om varandra och hade men inte vetat bättre hade man lätt trott det var Oskar och Hannibal. Oskar och Hanniball ligger mer än gärna på vår balkong och kollar läget eller solar. Kan riktigt se det framför mig när dom inte vågar år på gräs eller asfalt. I sommars när vi var uppe i Dalarna märkte jag att Oskar känner med den. Ena tassen försiktigt om han kan gå där han skulle gå om han inte hade gått dör innan. Men såg lite kul.


  • snowstars


     


    Ja! Vi har en Svensk Lapphund vid namn Baloo. Han är döpt efter björnen i Djungelboken, ja, och han är cirka 2,5 år nu. På bilden är han drygt 1,5 men han ser väl ut ungefär sådär idag också :)


    Han var tänkt att bli agilityhund men eftersom lederna inte verkar vara optimala för det så har vi tänkt om och satsar nu på freestyle. Eventuellt kommer vi börja spåra också. Men mest av allt ligger vi i soffan och myser :)
  • izredam

    Vi har en sibirisk katt. Hon heter Dobrava och är två år gammal.



    Jag är pälsdjursallergiker men tydligen har sibiriska katter inget/mindre av något protein som många allergiker inte tål. Och det går super för mig. Blir lite snuvig i kombination med andra allergier bara (pollenallergin känns av mer t ex men med allergispray över sommaren så gick det super).

    Vi har haft henne sen i maj förra året då hon omplacerades på grund av att förra ägaren fått nytt jobb som gjorde att hon inte kunde vara hemma och ta hand om katterna ordentligt. Egentligen var det Dobravas sambo vi "ville" ha - men han hade redan fått ett nytt hem när vi pratade med uppfödaren som förmedlade och vi är så nöjda med vårt gostroll så :D
  • maxmamma

    jag har två katter-vanliga huskatter.

    en hund- schäferkorsning 

    två hästar. en islandshäst och en shirehäst.

    hade tre hästar men den ena avlivades förra veckan pga sjukdom. 

  • Soldemor

    Jag har tre underbara kaftter som förgyller mitt liv!


    Jag är inte speciellt bra på att lägga in bilder här, så titta gärna i mitt galleri, där finns de!


    Isolde här huskatt med mycket sogisinslag. Hon är svart och vit och semilånghårig. Hon är sex år och kommer från katthemmet Tassebo utanför Helsingborg. Denna dam har varit på en hel del utställning och blivit BIS huskatt långhår sex gånger! På katthemmet tycker de att det här helt fantastiskt!


    Jag har också två skogisar som här halvsyskon. Den stora heter Amaretto och han är fem år, och den lilla paddan är hans halvsyster. Hon far vi också runt med på en massa utställningar, senast i går i Danmark.


    Vi älskar dessa pälstussar reservationslöst och gör allt för dem. De fick en drömklös i lördags, med tre pälsklädda etage. Den är läcker och mycket populär.

Svar på tråden Har du husdjur?